Data limită de depunere a ofertelor în cadrul procedurii de delegare a gestiunii prin concesiune a “serviciilor de colectare – transport al deşeurilor municipale din cele cinci zone ale judeţului Timiş”, licitaţie deschisă organizată de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Deşeuri (ADID) Timiş, ar fi trebuit să fie 15 iulie 2015. Va mai trece, mai mult ca sigur, foarte mult timp până când vom afla soarta licitaţiei întrucât, după un amplu schimb de adrese cu autoritatea contractantă, RETIM Ecologic Service SA a luat hotărârea de a se adresa Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC).

După ce, în 16 iunie a.c., avocaţii angajaţi de RETIM i-au pus pe masă o contestaţie stufoasă, excelent argumentată (fără anexe, documentul are 45 de pagini!), CNSC a decis – la data de 4 iulie a.c. – să decline competenţa de soluţionare către Secţia de Contencios Administrativ şi Fiscal a Tribunalului Timiş. În 8 iulie a.c., dosarul era deja înregistrat la instanţa menţionată. Primul termen de judecată a fost deja fixat pentru data de 22 iulie 2016.

Având în vedere faptul că, după cum am arătat, contestaţia RETIM s-a întins pe 45 de pagini, vom trece în revistă doar câteva dintre reproşurile esenţiale aduse procedurii de licitaţie publică.

Unul dintre elemente cheie al contestaţiei RETIM este acela că Procedura de atribuire lansată de către ADID Timiş are la bază calcule şi estimări realizate în perioada 2010 – 2011, fără a lua în calcul Taxa de Depozitare (deşi, din informaţiile existente în Documentaţia de atribuire, această taxă reprezintă aproximativ 15% din valoarea estimată a contractului de concesiune).

O altă chestiune nu tocmai cinstită este aceea că operatorul are obligaţia de a realiza investiţiile necesare derulării contractului în aşa-zisa perioadă de mobilizare, de 120 de zile de la semnarea contractului, în condiţiile în care pentru patru unităţi administrative (Timişoara, Giarmata, Orţişoara şi Remetea Mare) contractul va intra efectiv în vigoare în august 2018, decembrie 2020, iulie 2017 şi, respectiv, februarie 2017. Se observă că, în cazul comunei Giarmata, operatorul trebuie să facă investiţiile în maxim 4 (patru) luni cu toate că preluarea gestiunii serviciului de colectare/transport deşeuri va avea loc în decembrie 2020.

Pasionaţii pot consulta, pe larg, documentul la link-ul de mai jos. Vom reveni.

Cătălin DOCEA

pdf

Click pe imagine pentru a vedea contestaţia
(în format PDF).

Jurnalist cu experiență, activează în media din anii '90. A fondat și conduce publicațiile Timiș Plus, Ziarul Văii Jiului, Hunedoara Plus și agenția de publicitate și relații publice Confort Media.

LĂSAȚI UN MESAJ