DISTRIBUIȚI

Fiecare angajator este dator, în zilele noastre, să ia anumite măsuri pentru că personalul să fie în siguranţă cât timp stă la serviciu. Bineînţeles, tot în îndatoririle sale intra şi asigurarea unor condiţii decente de muncă, iar inspectorii au grijă ca toate acestea să fie împlinite.

În cazul în care eşti managerul unei firme şi vrei să ai totul în regulă în cazul unui control inopinat, cel mai bine este să cunoşti anumite aspecte şi să iei măsurile necesare pentru ce acestea să fie respectate. În acest mod, business-ul tău va merge fără probleme, fără nicio amendă.

Iată ce măsuri se impun pentru firme:

1. Instruirea personalului privind securitatea şi siguranţă la locul de muncă.

Fiecare firmă are un punct de lucru, motiv pentru care angajaţii trebuie instruiţi, încă de la început cu privire la măsurile ce trebuie luate în cazul unor dezastre, precum incendii sau cutremure. Bineînţeles, instructajul trebuie realizat de către o companie specializată. De exemplu, firma Timservices pune la dispoziţie mai mult decât atât, şi anume o analiză de risc ce presupune evaluarea unităţii şi stabilirea celor mai bune măsuri pentru diminuarea riscurilor şi ameninţărilor.

Pentru a afla mai multe, accesează timservices.ro/analiza-evaluare-de-risc-la-securitate-fizica/şi vei afla care sunt etapele exacte ce se impun, site unde vei putea trimite şi un formular de contact pentru a vedea cum poţi instrui, cât mai curând, personalul pentru sănătatea şi siguranţă în muncă. Nu uita că poţi fi amendat cu până la 20.000 de lei!

2. Condica de prezenţa.

Da, în calitate de manager trebuie să ştii că eşti obligat prin lege, încă din 2017, să deţii la punctul de lucru o condică pe care fiecare angajat să menţioneze orele la intrare în sediu şi la ieşire, în dreptul numelor lor. Pontajul îţi poate fi cerut de către inspectorii ITM în cazul unui control, pentru a fi verificat intervalul orar zilnic al angajaţilor. Evită să fii nevoit să scoţi bani buni din buzunar pentru acest simplu fapt şi pune la intrarea în recepţie/secretariat o condică. O să observi că, în timp, nu va mai fi considerat un lucru dificil.În cazul în care ai angajaţi care petrec mai mult timp pe teren, plecaţi, şi nu ajung zilnic la sediu, ai grijă să afli orele de început şi de sfârşit ale programului lor, pentru că acestea să fie trecute. Condica nu trebuie neapărat să fie semnată de către angajaţi.

3. Desemnarea unei persoane pentru prelucrarea datelor cu caracter personal.

Fără îndoială, termenul de GDPR nu îţi este necunoscut, mai ales dacă activezi în mediul online. Astfel, până în mai, este necesar să numeşti un responsabil cu protecţia datelor. Mare atenţie însă! Acesta nu trebuie să ocupe o funcţie de conducere în companie, pentru că apar conflictele de interese. Eventual, poţi externaliza acest serviciu, iar astfel scapi de mari bătăi de cap.  Aşadar, dacă deţii o afacere, trebuie să ţii cont de faptul că o analiză de risc este impusă de lege, dar şi condica de prezenţa sau numirea unei persoane care să se ocupe de prelucrarea datelor cu caracter personal. Ignorarea oricăreia dintre acestea îţi poate aduce amenzi nedorite!

LĂSAȚI UN MESAJ