DISTRIBUIȚI

Deputatul USR de Timiș Cătălin Drulă a criticat dur situația referitoare la proiectele importante pentru infrastructura rutieră din vestul țării. Politicianul spune că Ministerul Transporturilor nu emite autorizația de construcție pentru varianta ocolitoare de sud a Centurii Timișoarei, și a mai adus în discuție alte patru drumuri pentru care nu se fac mișcări concrete.

Drulă a spus că pentru centura sud, toate întârzierile nu fac decât să ridice costurile pentru lucrare, față de sumele stabilite prin studiul de fezabilitate inițial. De asemenea, deputatul a punctat și faptul că fosta guvernare PSD a luat o decizie extrem de proastă, ca varianta de sud să aibă o singură bandă pe sens. ”Din păcate, nu există aprobarea definitivă a proiectului tehnic. Practic, ministerul nu se agită să scoată autorizația de construire. Am înțeles că este deja o depășire cu 25% a costurilor inițiale. Întârzierea acestui proiect ne costă prin tot felul de revendicări pe care constructorii le fac, ne costă timpul pierdut pentru români, pentru timișeni, pentru timișoreni, pentru că nu avem drumuri. Am spus în anul 2017 că nu trebuia anulată acea revizuire de proiect, astfel încât centura sud să fie realizată la patru benzi. În aprilie 2017, guvernul PSD, condus de Sorin Grindeanu, a spus că nu mai facem actualizarea de proiect, dăm drumul la un mers accelerat al proiectului. Vedem că am ajuns în anul 2020 și nu s-a întâmplat nimic, centura va fi construită cu câte o bandă pe sens, unii au început să-și dea seama că nu prea este de secolul 21. Dar asta este situație, nu avem lucrări și autorizația de construire pentru că ministerul nu-și face treaba, nu împinge lucrurile să avem lucrări în teren și deja devine o situație critică”, a spus Cătălin Drulă.

Pe lângă problema variantei ocolitoare de sud a Timișoarei, parlamentarul USR de Timiș a mai atins și problema altor drumuri pentru care se ”doarme în păpușoi”: lărgirea la patru benzi a drumului dintre Timișoara și Sânandrei, în perspectiva noului racord la autostrada, de pe Calea Aradului, tronsonul de autostrada între Holdea și Coșevița, unde se află un deal cu o specie protejată de lilieci, varianta ocolitoare a centurii de vest a Timișoarei, adică parte de la nord de comuna Săcălaz, sau ultima promisiune electorală, autostrada Timișoara-Moravița. ”Trăim ziua cârtiței. Vorbim de aceleași proiecte, aflate în același stadiu, fie că vorbim de PNL, fie că vorbim de PSD. Se pare că lucrurile nu se pot mișca pentru Timișoara, pare să existe o lipsă de interes politic”, a punctat Drulă. Despre DN 69, dintre Timișoara și Sânandrei, Drulă a punctat că: ”Este 14 februarie și inima noastră este frântă. Licitația nu este pe SEAP”.

În cadrul conferinței susținute de Cătălin Drulă și senatorul USR de Timiș Nicu Fălcoi, cei doi au mai punctat că PNL și PSD sunt ”pe blat” în ceea ce privește toate evenimentele din Parlament și Guvern din ultima vreme.

foto: serviceauto-tm.ro

LĂSAȚI UN MESAJ