DISTRIBUIȚI

Într-o perioadă plină de restricții pentru populație, lucrările pe șantierele ”patriei” continuă. Chiar dacă afară fulguiește, au început lucrările pe șantierul pentru varianta ocolitoare de sud a Centurii Timișoarei. Mai precis, șantierul a început în apropiere de Ghiroda, unde e capătul actualei mici bucăți de centură, care acoperă o parte din nordul orașului.

Practic, tot astăzi a fost predat amplasamentul de la CNAIR – DRDP Timișoara către Tirrena Scavi, firma care a câștigat licitația. Pe teren se află momentan 40 de angajați ai firmei, muncitori, plus personal TESA.  Momentan, s-a trecut la decopertarea stratului vegetale dintre DN 6 și canalul Bega. Săptămâna viitoare, dacă vremea va permite acest lucru, este planificat să înceapă și șantierul pentru realizarea unui drum de acces din DN 6 și totodată, realizarea unui pod provizoriu peste Bega. De asemenea, prioritară este și realizarea de platforme pentru drumurile de acces, pentru execuția piloților forați. Pe șantier se aplică măsuri de protecție, în contextul pandemiei de coronavirus. Aglomerările de personal se evită, fiecare muncitor are utilajul propriu, dar și măști de protecție și dezinfectant. Angajații au fost deja verificați medical , toți sunt apți. Verificările de tip medicina muncii se vor face cu regularitate.

Conducerea CNAIR spune că pandemia și vremea nefavorabilă nu sunt impedimente pentru munca pe șantier. ”Astăzi am emis ordinul de începere al lucrărilor și predarea amplasamentului pentru construcția Variantei de Ocolire Timișoara Sud, chiar dacă în această perioadă ne confruntăm cu pandemia cauzată de răspândirea virusului COVID 19, dar și cu vremea nefavorabilă. Noi, CNAIR, ne-am îndeplinit partea noastră de atribuții și acum ne dorim ca și Antreprenorul să se mobilizeze corespunzător pentru a respecta termenele și condițiile contractuale. Pe șantier au fost luate măsuri suplimentare pentru asigurarea securității în muncă, în condițiile instituirii stării de urgență ca urmare a răspândirii COVID-19. Trebuie să fim cu toții conștienți cât de important este pentru economie ca pe aceste șantiere să continue lucrările, atât timp cât se poate munci în condiții de siguranță cu respectarea tuturor măsurilor luate în această perioadă deosebită pentru toată lumea. Subliniez faptul că activitățile de proiectare și de execuție a lucrărilor pe șantiere, precum și activitățile de supervizare a lucrărilor se pot desfășura în continuare conform programelor de execuție asumate, CU RESPECTAREA MĂSURILOR IMPUSE PRIN ORDONANȚELE MILITARE care sunt în vigoare până în prezent”, a declarat Mariana Ioniță, director general CNAIR.

Termenul de realizarea a lucrării efective este de 24 de luni, începând de astăzi, 25 martie. Conducerea DRDP Timișoara speră ca centura de sud, care va fi între Ghiroda și Utvin, p o distanță de 25,69 de km, să fie gata mai repede de martie 2022. ”Avem încredere în antreprenor, care a demonstrat că se poate mobiliza atunci când a terminat, cu 7 luni mai devreme, lotul 2 al autostrăzii Timișoara – Lugoj. Sperăm că această criză generată de virusul COVID 19 să nu afecte ca durată și ca și costuri lucrările demarate astăzi. D.R.D.P. Timișoara va nominaliza personal tehnic care, zilnic, va monitoriza numărul autoutilajelor și a personalului, precum și, implicit, evoluția lucrărilor”, a precizat Horațiu Simion, director regional regional DRDP Timișoara.

Autorizația de construcție pentru varianta ocolitoare de sud a Centurii Timișoarei s-a dat în 12 martie, la Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor. Contractul câștigat de Tirrena Scavi este de 272.432.921,95  de lei, fără TVA. Acum, Centura Timișoarei se întinde de la Ghiroda până la intersecția cu Calea Aradului, o porțiune destul de mică raportată la surpafața Timișoarei. Pentru distanța dintre Utvin și Calea Aradului deocamdată nu există proiect, dar o idee e ca viitoare autostrada Arad-Timișoara-Belgrad să ocolească orașul prin Vest. În partea de vest, autoritățile județene fac o ”minicentură” de drumuri județene.

Reamintim că centura de sud va fi cu o singură bandă pe sens și la fel ca ”sora” mai mică din nord, nu are regim de autostradă, așa cum este centura Aradului.

LĂSAȚI UN MESAJ