DISTRIBUIȚI

Universitatea de Vest din Timișoara este parteneră în elaborarea unui ghid UNESCO, destinat cadrelor didactice de pretutindeni pe perioada pandemiei de coronavirus. Mai precis, este vorba de un ghid despre practici și resurse educaționale deschise în perioada în care cursurile școlare nu se fac în sistem clasic, din cauza noului virus.

Ghidul „Guidance on Open Educational Practices during School Closures: Utilizing OER under COVID-19 Pandemic in line with UNESCO OER Recommendation” a fost publicat în 18 mai, sub egida UNESCO, în cadrul „Institute for Information Technologies in Education – UNESCO IITE”, și prezintă practic cu resurse educaționale deschise conform recomandărilor OER ale UNESCO. La actualul ghid au contribuit și trei universitari timișoreni, între care și conferențiarul Gabriela Grosseck, de la Departamentul de Psihologie al UVT.

Ghidul prezintă 12 studii de caz din toată lumea, atente selectate, dintre care două sunt din România. Ghidul a apărut după ce în 2 mai, UNESCO a lansat ”Coaliția Dinamică pentru RED” (resurse educaționale deschise). ”Apariția acestui ghid, dedicat modului în care se dezvoltă utilizarea resurselor deschise în mediul școlar, este rezultatul cooperării academice dintre mai mulți cercetători ai centrului nostru universitar. Prestigiul lucrării este subliniat chiar prin parteneriatul care a permis apariția acestor studii de caz, o relație de bună colaborare academică dintre UVT și UNESCO”, spune rectorul UVT, Marilen Pirtea.

Ghidul a fost coordonat de Smart Learning Institute of Beijing Normal University (SLIBNU), iar partenerii au fost. IASLE, ALECSO, UNIR iTED, Spain, Edmodo și Universitatea de Vest din Timișoara. Ghidul e publicat sub forma licențelor deschise, astfel încât să le fie util tuturor actorilor implicați în procesul de predare și învățare, precum și pentur orientarea noilor strategii educaționale.

 

LĂSAȚI UN MESAJ