DISTRIBUIȚI

Delegație liberală din care face parte ministrul Transporturilor Lucian Bodea a vizitat și șantierul variante ocolitoare a centurii de sud a Timișoarei, după ce în prealabil, la Palatul Administrativ, au promis în fața presei că se va lucra la mai multe obiective majore de infrastructură din județ și din vestul țării. Așa cum se face în an electoral!

La varianta ocolitoare de sud a Timișoarei se lucrează de trei luni, dar ploile din ultimele zile au făcut ca ritmul de lucru să piardă din cadență. Pe teren, antreprenorul Tirrena Scavi are 206 oameni și 90 de utilaje, în mai multe puncte de lucru. ”Pentru că lucrăm cu pământul, evident nu se pot organiza”, a spus reprezentanta firmei, Mihaela Ionescu, cu referire la faptul că atunci când a plouat, decopertarea traseului nu se face prea rapid. De asemenea, s-a discutat cu Lucian Bode și de stadiul plăților către antreprenor. Tirrena Scavi vrea să termine lucrările mai repede decât termenul din contract, așa cum a fost la autostrada Timișoara-Lugoj.

O problemă mare va fi la intersecția cu Drumul Boilor. Drumul spre Moșnița Veche se asfaltează în sfârșit, după ce ani de zile a fost un drum de țară. Cum proiectul variantei ocolitoare de sud a centurii Timișoarei este unul făcut de zece ani, firește, unele intersecții nu erau prevăzute. Cea mai mare problemă este la Drumul Boilor, unde s-a convenit să se facă un sens giratoriu. Primarul Timișoarei spune că poate asuma lucrarea, unce ce implică și comuna Moșnița. ”Cu fondurile este problema. S-a avizat din punct de vedere tehnic, dar trebuie reevaluate toate costurile care pot fi alocate. Facem un parteneriat dacă asta trebuie. Ne-am arătat disponibilitatea și amenajăm noi acest sens giratoriu”, a spus Robu, pe șantier.

Altfel, liberalii au promis că se va accelera munca la principalele proiecte de infrastructură din zonă. În zece ani, România trebuie să termine principalele coridoare de trafic. ”Următorii trei ani din următorii zece sunt cruciali”, a spus Ovidiu Barberi, directorul CNAIR. Fără să se dea un termen, s-a promis că se va termina odată și autostrada A1, cu loturile D și E. Liberalii spun că o prioritate pentru ei e și autostrada Timișoara-Moravița, pentru care s-a semnat contractul pentru întocmirea studiului de fezabilitate. De asemenea, s-au promis drumuri expres între Drobeta-Turnu-Severin și Lugoj, dar și Caransebeș-Reșița-Voiteg.

Firește, nu s-au uitat nici drumurile din jurul orașului, dacă tot a fost cu multe promisiuni. Ministrul și Barbier au întărit că pentru ei sunt priorități legătura cu autostrada de pe Calea Aradului, pentru care se pregătește licitația de proiectare și execuție, terminarea variantei ocolitoare de sud a centurii Timișoarei mai repede decât termenul contractual de doi ani, dar și realizarea studiului de fezabilitate pentru varianta ocolitoare de nord-vest, între Calea Torontalului și Utvin.

foto: Constantin Duma

LĂSAȚI UN MESAJ