DISTRIBUIȚI

Acțiunea electorală a PNL de vineri a fost aspru criticată de candidatul alianței USR-PLUS la funcția de președinte al Consiliului Județean Timiș. Omul politic a sesizat bine că au venit o mulțime de politicieni să promită marea cu sarea, în scop strict electoral. De asemenea, acuză momentul cu neinvitarea lui Călin Dobra drept o demonstrație de circ.

Concret, Lucian Bode, însoțit de Marcel Vela, Gheorghe Falcă și alți corifei liberali, au promis modernizarea căii ferate Caransebeș-Timișoara-Arad, a Gării de Nord Timișoara, construirea unei căi ferate din Timișoara până la aeroport, finalizarea mai rapidă a variantei ocolitoare de sud a centurii Timișoarei, autotrada Timișoara-Moravița, construirea variante ocolitoare de nord-vest a centurii Timișoarei, demararea lucrărilor pentru descărcarea de pe autostradă pe Calea Aradului, dar și drumuri express din Mehedinți la Lugoj sau din Caraș-Severin până la Voiteg.

Momentul nu a fost lipsit de elementele de ridicol. La un moment dat, liberalii s-au aplaudat între ei, iar președintele al CJT, Călin Dobra, a venit neinvitat și a luat cuvântul. Asta în care, atenție, președintele CJ Arad, Iustin Cionca (PNL) era acolo. Moș spune că e un blat bine gândit, pentru a da impresia că doar PSD și PNL contează, iar USR-PLUS nu există. ”Astăzi PNL ne dă pâine și circ, sau cum i se mai spune: campanie electoralăAșa-zisa lăsare pe dinafară a lui Dobra a fost ca să adâncească impresia conflictului aparent dintre aceste două partide. Acest circ ieftin are ca scop principal marginalizarea USR PLUS. Pentru că noi nu facem blaturi și pentru că noi reprezentăm singura alternativă reală la politicienii cu tradiție. Dar PSD și PNL își împart funcții, sinecuri și contracte exact ca frații și fac asta de foarte mulți ani”, spune Cristian Moș.

De altfel, pretextul marii vizite de promisiuni, plus verificarea șantierului de la centură, a fost semnarea unui pact pentru modernizarea căii ferate. Moș spune clar că așa ceva nu era necesar. ”Ce au semnat ei nu este un protocol de susținere a unor proiecte de infrastructură ale Timișului (așa cum am propus noi, echipa Alianței USR PLUS Timiș în urmă cu câteva săptămâni), ci a fost doar o ocazie să pozeze pentru presă. Pentru că ei sunt în același partid. Să semnezi un protocol PNL-PNL e ca și cum aș semna eu cu Dominic o hârtie în care să ne lăudăm singuri că dacă vom câștiga alegerile vom colabora frumos. Nu are nicio valoare, ba mai mult, e chiar stupid că ei, fiind colegi în același partid, au nevoie de atâta birocrație ca să poată realiza un obiectiv comun.Timișul are nevoie de un PACT politic real – între partide – pentru a stabili cele mai urgente priorități pentru județ și pentru timișeni. USR PLUS Timiș a propus o înțelegere transparentă și o asumare publică a unor obiective…astfel încât să nu se mai poată arunca vina de la unii la alții când peste 4 ani rămânem doar cu studii de fezabilitate expirate!”, transmite candidatul USR-PLUS.

Cei din USR spune că lobby-ul făcut de parlamentarul Cătălin Drulă a fost mai eficient pentru infrastructură. ”Știți cine a vorbit cu adevărat despre aceste proiecte și despre acest tip de investiții atât de necesare Timișului? Cătălin Drulă – deputatul nostru de Timiș și fost consilier în probleme de infrastructură pentru Dacian Cioloș. USR Timiș a propus încă de la începutul lui 2018 conectarea aeroportului din Timișoara cu Timișoara printr-o calea ferată. Noi le mulțumim că ne preiau inițiativele. Dar suntem totuși destul de siguri că nu le vor și realiza. Pentru că ar fi nevoie de cooperare între CJ Timiș și Primăria Timișoarei. Pentru că acest tip de investiții necesită și voință, și competență, și bani. Iar voința și competența știm cu toții că nu sunt principalele calități ale politicienilor noștri cu experiență. Iar banii mai degrabă ajung la firme de casă, fie pe proiecte inutile, prost executate sau doar pe studii și proiecte uitate la sertar până expiră”, consideră Moș.

Cel care vrea să conducă CJ Timiș mai spune că în timp ce ni se promit marea cu sarea, de fapt, probleme esențiale nu se vor rezolva. ”Suntem în exact aceeași horă încă din anii ‘90. Promisiunile curg gârlă! La fel cum PSD a făcut 8 spitale regionale, tot așa va face și PNL 3000 km de autostradă.Între timp, dacă se întâmplă nenorocirea să-și continue Robu sau Dobra mandatele, știm cu certitudine că aceste proiecte vor dispărea de pe agenda publică, iar noi ne vom lupta în continuare cu cele mai penibile probleme pentru o țară civilizată: lipsa salubrității, deszăpezirea, distrugerea spațiilor publice sau pur și simplu «tradiționalele» asfaltări care se strică după 2 săptămâni”, a conchis Moș.

LĂSAȚI UN MESAJ