DISTRIBUIȚI

Cei de la USR-PLUS, în frunte cu Dominic Fritz, promit o mulțime de lucruri în contextul apropierii alegerilor locale. Germanul spune că va rezolva problema infrastructurii de mobilitate, atât în ceea ce privește șoferii, dar și pietonii și bicicliștii.

În general cei din echipa lui Fritz promit că vor fi trotuare decente, piste de biciclete pe bune, nu ca acum, dar și soluții bune pentru ca mare parte a traficului să nu mai treacă prin centrul orașului. ”Viziunea mea e să devenim din nou avangarda în toată Europa. Am o viziune radical diferită de cea a domnului Robu. Viziunea domnului Robu se concentrează pe un anumit tip de vehicul, mașina. Viziunea mea este despre libertate. Domnul Robu a zis că trăim în epoca automobilului și a zis-o cu mândrie și nonșalanță. Eu cred că trăim în epoca libertății de a alege mai multe mijloace de transport. Pentru mulți, mașina nu este o alegere, ci o necesitate, dar doar dacă reușim să creăm alternative la mașina personală vom reuși să avem un sistem de mobilitate modern. Eu nu vreau să interzis mașinile. Epoca de piatră nu s-a terminat că s-au interzis mașinile, ci pentru că au apărut alternative mai bune”, spune Fritz.

Ana Munteanu, candidată la un loc de consilier local, spune că e important ca în oraș să poată circula ușor copiii, bătrânii, dar și persoanele cu dizabilități, fie că e vorba de fotoliu rulant, nevăzători sau hipoacuzici. ”Ne dorim ca toți participanții la trafic să aibă parte de siguranță, accesibilitate, eficienți și confort. Și se poate! Părinții noștri, bunicii noștri, copiii noștri merg mult mai mult pe jos. Mi-ar plăcea ca atunci când copii noștri sunt pregătiți să meargă singuri la școală să-i putem lăsa să fie independenți, nu să ne fie teamă că îi poate lovi o mașină. Mi-ar plăcea ca bunicii noștri să nu alerge pe treceri să să facă o intersecție din două sau trei treceri, pentru că verdele la semafor se schimbă cât ai clipi. Mi-ar plăcea ca orașul să fie prietenos pentru cei cu dizabilități. Mi-ar plăcea ca mamele care folosesc un cărucior să nu fie nevoite să ceară ajutor la fiecare bordură. Mi-ar plăcea să trăiesc într-un astfel de oraș”, a precizat Munteanu.

Useriștii au vorbit despre podurile Isho și Jiul, pe care le are în vedere și Robu, dar și alte poduri, între Dacilor și Mihai Viteazu sau între Michelangelo și Andrei Șaguna. Alte aspecte sunt referitoare la reformarea Societății de Drumuri Municipale, dar și la străzile care sunt importante, dar nu duc în centru. ”Ne vom concentra și pe străzi precum bulevardul Liviu Rebreanu, Andrei Șaguna, Dorobanților. Suntem în situația în care trebuie să avem o abordare corectă, nu să avem doar drumuri asfaltate în centru. Avem în plan o restructurare A SDM-ului. Timpark-ul a devenit o pușculiță pentru SDM. Ne dorim să scoatem Timpark-ul din subordinea SDN și toți banii pe care timișorenii îi plătesc pentru parcări să fie investiți până la ultimul leu”, a spus Ruben Lațcău, și el pe listele pentru Consiliul Local Timișoara.

 

LĂSAȚI UN MESAJ