DISTRIBUIȚI

Vineri, autoritățile județene au predat amplasamentul pentru munca pe primul troson de lărgire la patru benzi a drumului județean 691, binecunoscut tuturor ca drumul care leagă Timișoara de autostrada A1, prin Dumbrăvița și Giarmata. În contextul alegerilor, evenimentul a avut și conotații electorale festiviste.

Concret, este vorba de un proiect pe fonduri europene care să mai ”repare” din dezastrul creat când autostrada a fost proiectată să treacă atât de departe de Timișoara. De atunci, vineri după-amiaza mai ales, să treci prin Dumbrăvița și Giarmata e o adevărată penitență pentru șoferi. Până la urmă, drumul se va lărgi la patru benzi și se va și moderniza, deoarece în Giarmata mai ales, e o șosea foarte proastă, cârpită toată. Prima dată se va lucra chiar aici, între autostrada și Dumbrăvița. De celelălt sector, între Dumbrăvița și Timișoara, urmează să se apuce autoritățile ulterior, pentru că trebuie să expire cei cinci ani pentru alt proiect pe fonduri europene, prin care s-au pus stâlpi de troleibuz pe drumul principal din Dumbrăvița. După cinci ani, stâlpii pot fi dați jos, până atunci, nu. lucrările nu se începuseră deoarece mai lipsea autorizația de mediu.

Călin Dobra nu a precizat exact dacă Agenția de Mediu a dat undă verde, dar legea permite ca șantierul să înceapă și în aceste condiții. ”Am obținut autorizația de construire pentru acest drum județean foarte important, modernizarea a 10 km de drum județean de la autostradă, centură, și până la intrarea în Timișoara prin Dumbrăvița. Toți operatorii de utilități publice sunt prezenți pentru ședința tehnic și predarea amplasamentului. Săptămâna viitoare vom emite ordinul de începe a lucrărilor, iar constructorul în momentul în care va avea ordinul va începe să-și pregătească efectiv terenul pentru a intra în lucrări. Din punct de vedere al documentației, suntem pregătiți din punct de vedere al legislației, având autorizația de construire, putem începe lucrările importante.Fiind vorba și de un proiect pe fonduri europene suntem întârziați în absorbția pe acest tronson de drum județean. Sper să intre constructorul cât mai repede în șantier”, a spus președintele CJ Timiș.

Toată lucrarea va costa 60 de milioane de lei. Se vor construi mai multe sensuri giratorii, mai ales în Dumbrăvița, pentru a reduce numărul intersecțiilor semaforizate, alveole pentru mijloacele de transport, precum și piste de biciclete. Social-democratul Călin Dobra spune că speră ca stâlpii de troleibuz să dispară toți. ”Sper că vom reuși și acei stâlpi să-i eliminăm în totalitate, să reușim să îngropăm utilitățile în Dumbrăvița, astfel încât să fluidizăm traficul și să creăm o atmosferă mult mai bună pentru cetățenii din Dumbrăvița și nu numai”, a mai spus Dobra.

Primarul din Giarmata, Virgil Bunescu, spune că șoferii vor avea variante ocolitoare. ”Eu chiar nu cred că începe. Dar această întâlnire denotă că e sigur că o să începem. E foarte important ca și constructorii să-și mențină promisiunile. Noi ne-am pregătit cu niște variante de ocolire a acestor lucrări, în sensul că din zona giratoriului de la intrarea în comună am făcut o alternativă pentru autoturisme în special, de ocolire prin Cerneteaz, Covaci și giratoriul de la centură, în așa fel încât să degrevăm în primul rând constructorul și să nu aglomerăm, pentru că va fi aglomerat cu multe lucrări. Mai avem o alternativă prin zona industrială, la Hella”, a spus Bunescu, și el membru PSD.

Victor Malac, primarul social-democrat din Dumbrăvița, spune că speră ca anul viitor să înceapă lucrările și la el în comună. ”Ne bucurăm că am făcut un pas major în realizarea acestui proiect. De câțiva ani de zile încercăm s-l punem în aplicare. Am ajuns și la acest moment. În primul tronsons eu a doar o porțiune de lărgire la patru benzi, zona industrială. Sperăm ca anul viitor să începem și la Dumbrăvița, când expiră cei cinci ani sustenabili cu lărgirea la patru benzi. Desigur, vom crea alternative pentru circulație pe perioada cât se va lucra, pentru că este foarte aglomerat în Dumbrăvița”, a spus Malac.

Traficul va avea perioade în care se va face pe o singură bandă. Pentru a evita blocajele, timișorenii pot merge spre Arad ieșind prin Remetea Mare spre autostradă, dar pot ieși și pe drumul european E70, cel ”clasic” de pe Calea Aradului.

foto: forum.peundemerg.ro

LĂSAȚI UN MESAJ