DISTRIBUIȚI

În prima ședință de plen în care s-au votat proiecte concrete, Consiliul Județean Timiș a aprobat un parteneriat cu municipiile Timișoara și Reșița pentru modernizarea infrastructurii rutiere și feroviare din Banatul românesc. Promisiunile protocolului sunt două linii de tren rapid, dar și trei drumuri modernizate.

Pentur infrastructura rutieră se promite că vom circula cu ”train-tram”, adică un tren rapid, ușor,  care circulă pe distanțe mici. Pentru a implementa cele două linii dorite, este nevoie de modernizarea căii ferate. Odată, este vizată ruta Reșița Sud-Bocșa-Timișoara Nord, cu legarea de Aeroportul Internațional ”Traian Vuia”. De altfel, de foarte mulți ani, politicienii ne vorbesc despre construirea unei linii ferate între principala gară din Timișoara și aeroportul. O altă cale ferată ce ar urma să fie modernizată în acest sens ar fi Berzovia-Oravița-Anina, linie care nu vizează Timișul direct.

În legătură cu infrastructura rutieră, se dorește un nou drum expres, extinderea unui drum pentru legătura cu Reșița, dar și unul cu zona din preajma Caransebeșului. Autoritățile doresc să se construiască un nou drum expres, cu trei benzi, pe ruta Berzovia-Buziaș-Topolovățu Mare-Autostrada A1. De asemenea, se urmărește extinderea la patru benzi a drumului dintre Moșnița Nouă și Buziaș, DJ 592, care trece prin Chevereșu Mare și Bacova. Practic, se vizează accesul rapid de la autostradă la Reșița, dar și o legătură rapidă între cele două reședințe de județ din Banat, pe ruta cea mai scurtă, dar acum inutilizabilă, pe Buziaș și Vermeș.

Parteneriatul își propune și modernizarea unei legături din estul Banatului. Este vorba de modernizarea DJ 684 pe traseul de la DN 68 A, adică între Coșava – Tomești -Luncanii de Sus – limită de Județ Dn 68 Voislova. Este o legătură bună între autostradă și drumul care leagă Caransebeșul de Hațeg, pe la Oțelu Roșu, care ar asigura o și mai bună accesibilitate față de ceea ce există acum, deja renumita șosea Transluncani, vizitată de turiști.

Acordul de parteneriat dintre Timiș, Timișoara, Caraș-Severin și Reșița are drept scop asigurarea cadrului pentru finanțarea celor cinci obiective, dar și pentru implementarea și modernizarea proiectelor. ”Beneficiem de un context administrativ favorabil, în care partenerii noștri din Caraș, atât de la județ, cât și de la municipiu, sunt pe aceeași undă cu noi. Și ei, dar și noi, dezvoltăm echipe performante de accesare a fondurilor europene. Nu sunt proiecte ușor de realizat și nici nu vor fi făcute peste noapte, dar nu am venit la Consiliu să gândim mărunt. Nu ne autoimpunem limite. Noua formulă a puterii de decizie la nivelul celor două județe va arăta că se poate să ducem la capăt proiecte mari”, a declarat Alin Nica.

Proiectul de hotărâre de consiliu județean în acest sens pentru Timiș a fost votat în unanimitate la plenul de miercuri.

foto: clubferoviar.ro

LĂSAȚI UN MESAJ