Actualul city-manager al Timișoarei, Matei Creiveanu, a fost votat de către Consiliul Local Timișoara pentru a fi reprezentantul instituției în consiliul de administrație al Retim. Acest lucru va aduce bani în plus pentru bucureșteanul mutat la Timișoara, în urma indemnizației lunare.

Propunerile CLT pentru cei trei reprezentanți din CA-ul Retim au fost Nicoleta Păun, Mircea Vancia și Matei Creiveanu. Retim este o societate mixtă, în care municipalitatea timișoreană și acționarul german Rer Group au, în total, șapte membri în consiliul de administrație. Consiliul local are trei membri în CA, iar Rer are patru. Indemnizația înseamnă 3500 de lei încasați pe lună pentru fiecare membru al CA-ului. Consilierul local PSD Radu Țoancă a propus un amendament de plafonare a indemnizației la 250 de lei pe lună, doar pentru cei trei reprezentanți ai CLT cu argumentul că în patru ani, suma luată de fiecare este destul de mare, la un volum de muncă nu tocmai major.

Amendamentul nu a trecut, deoarece a fost votat doar de către Țoancă și colegul de partid Ioan Szatmari, plsu alte 23 de abțineri. Consilierii loclai USR Răzvan Negrișanu și Ana Munteanu au propus ca pe viitor, indemnizația să scadă în urma unui proiect de HCL discutat. Liberalul Simion Moșiu a povestit că în 2010, după criza financiară începută în anul 2009, indemnizațiile pentru membrii consiliilor de administrației erau de 36 de lei net, iar firmele în care municipalitatea era în acționariat nu au dat faliment. Alți consilieri au ridicat problema necesității implicării unor profeisoniști, iar demersul lui Țoancă a fost calificat drept populist. Moșiu a propus și amînarea votului proiectului de desemnare a celor trei membri pentru altă ședință de plen, întrucât aleșii locali nu îii cunosc pe cei propuși.

Practic, în cazul city-managerului Matei Creiveanu, salariul său net ca city-manager e de 17.000 de lei. Cu cei 3500 de lei pe lună (dacă indemnizația nu va scădea la un vot al CLT viitor), venitul net al lui Creiveanu ajunge la 20.500 de lei, cu mențiunea că indemnizația de membru al CA la Retim o plătește firma, nu autoritățile publice pe care cei trei membri le vor reprezenta. Reamintim că Matei Creiveanu era șef al unei bănci austriece de dezvoltare, care a acordat finanțări pentru mai multe instituții publice din România. Desigur, venitul său era unul mult peste cât câștigă acum, când a devenit city-manager într-un oraș cu care, până acum, nu a avut mari tangențe.

Pentru conformitate, iată CV-urile celor trei membri aleși în consiliul de administrație al Retim:

Nicoleta Păun este absolventă a Facultății de Economie si Administrarea Afacerilor din cadrul Universitatii de Vest Timisoara, specializarea economia mediului și agroalimentară. După 7 ani de experiență profesională în domeniul consultanței în management și accesării de fonduri europene, este antreprenor conducând companii în domeniile construcțiilor și comerțului.

Mircea Vancia a absolvit Facultatea de Ştiinţe Economice şi Administrarea Afacerilor din cadrul Universității de Vest din Timișoara, urmată de un masterat în Pieţe Financiare. Si-a început activitatea profesională în domeniul serviciilor financiare încă din anul I de facultate, unde, după numai 4 ani, a ajuns pe o poziție de top management şi unde a rămas până în anul 2010. Ulterior, a acceptat provocarea grupului din care făcea parte compania de servicii financiare de a coordona dezvoltarea unei noi companii din zona serviciilor. A activat timp de 8 ani în noua companie pe care dezvoltat-o de la numai trei angajați, în 2010, până la peste 800 în 2018, ajungând în top 3 companii de profil din România. Din 2018 a făcut pasul spre antreprenoriat, unde și-a dezvoltat propria companie în domeniul serviciilor.

Matei Creiveanu este absolvent al Facultății de Relații Economice Internaționale din cadrul Academiei de Studii Economice București. Are 19 ani de experiență în domeniul bancar, în ultimii 15 ani specializându-se în finanțarea sectorului public. În perioada 2008-2014 a condus departamentul de finanțare municipală al unei bănci de dezvoltare din Austria, coordonând proiecte de infrastructură și utilități publice în Centrul și Sud-Estul Europei. Apoi, până în anul 2020 a condus reprezentanța în România a aceleiași bănci de dezvoltare. Începând cu februarie 2021 s-a alăturat echipei din conducerea primăriei Timișoara ca administrator public.

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ