DISTRIBUIȚI

Încă de anul trecut, fosta guvernare liberală a promis că vrea să modernizeze calea Ferată Arad-Timișoara-Lugoj-Caransebeș, inclusiv cu dublarea liniei. Dominic Fritz spune că nu e o soluție optimă ca traseul să fie pe linia care taie orașul de la nord-est la sud-vest și propune o centură feroviară alternativă.

De altfel, în multe promisiuni vizionare ale politicienilor, cu mult înainte de Fritz și USR, se discuta că ar trebui săs e elimine calea ferată ce străbate Timișoara sau, în cel mai bun caz, să devină un tren rapid, alternativa de suprafață la metrou. „Din păcate, proiectul actual prevede un traseu care tale Timișoara de la est la vest pe o lungime de 11 km, cu 5 km prin mijlocul orașului. Ar prevede inclusiv o dublare a liniilor de tren. Dacă pe acolo va trece tot traficul de marfă, pe acel coridor, atunci cred că asta va scădea calitatea vieții în Timișoara. Vreau să discut cu ministrul Transporturilor acest proiect. O soluție ar fi o centurp feroviară la nord de oraș, ca măcar traficul de marfă să nu treacă prin oraș”, a declarat Fritz.

Remintim că ministrul Transporturilor este Cătălin Drulă, bucureștean care în legislatura anterioară a fost depustat de Timiș din partea USR. Fostul Guvern se gândea să împartă lucrările în patru loturi. Noua linie, modernizată, ar urma să dubleze vietza cu care se circulă între Arad și Caransebeș cu trenul în prezent.

LĂSAȚI UN MESAJ