Filiala PNL Dumbrăvița, condusă de Cristian Rusu, fratele primarului PSD din Becicherecu Mic, Raimond Rusu, susține că e neovie de mai multă implicare, pentru ca lărgirea DJ691 să se termine în termen și în Dumbrăvița. Adică în acest an, pentru a nu se pierde baniii europeni, dar au readus în discuție și subiectul predării stâlpilor de troleibuz.
Deși Ruben Lațcău spune că e nevoie de finalizarea licitației pentru a avea predarea de amplasament și există un acord semnat pentru stâlpi, Cristian Rusu insistă că Primăria Timișoara trebuie să se pregăteasă. ”În opt-zece săptămâni vom avea un câștigător. Avem o problemă care trebui pusă. Nu poți face predare de amplasament deoacere CJT deține doar durmul, nu și stâlpii. La bază e o chestiune tripartită, vrem să facem în primul rând un apel al Primăria Timișoara să ne peedea stâlpii. Vorbom de două luni și jumătate până vom avea un câștigător, iar noi, dumbrăvițenii, stăm cu sufletul la gură. În trecut, dacă s-ar fi predat amplasamentul, ar fi fost mult mai ușro de făcut rezilierea (n.r cu Tehnocer, firma care și-a bătut joc de lucrare). Nimeni nu zice să se facă rpefdarea înainte, dar rugăm să fim pregătiți. Să nu mai pierdem timp, să fie doar o procedură”, spune Cristian Rusu.
Rusu spune că majoritatea dumbrăvițenilor vor această lărgire, pentru a nu mai pierde timp în trafic. ”Vorbim de un proiect și calitatea vieții. Trebuie să ne deplasăm dinspre Dumbrăvița până în zona centurii centru către oraș, este o adevărată aventură. Acum faci chiar și 20 de minute, pentru un drum pe care în mod normal faci 2-3 minute. Nu am date dar cred că e una dintre cele mai aglomerate șosele din Timiș”, a mai precizat Rusu. El este încurajat de faptul că în Giarmata, Strabag lucrează foarte bine, și crede că Dumbrăvița se poate terminat în decembrie 2023. Alin Nica spune că dacă se pierd banii europeni, CJT va termina lucrare, dar Rusu susține că și primăriile din Timișoara și Dumbrăvița ar trebui să plătească. ”Eu cred că în asocierea aceasta, toți beneficiarii vor trebui să plătească”, mai spune Cristian Rusu.
Despre același aspect a vorbit și consilierul local PNL Dumbrăvița, Ovidiu Zincă. ”Este păcat că se oferă argumente politice pentru împiedicare acestui proiect. Vorbim de 5 milioane de euro și este clar că dacă toți cei implicați nu fac tot posibilul să se realizeze acest proiect, ulterior, din partea CJT sau a Primăriei Dumbrăvița prin cedară va fi extrem de gru de realizat. 5 milioane de euro înseamnă 70% din bugetul de dezvoltare al Dumbrăviței. Aceștia sunt ultimii bani europeni care pot fi accesați pentru acest proiect. Pentru dumbrăvițeni, ar fi un dezastru ca ca ruina aceasta funcțională și estetică care înseamnă DJ691 pe teritoriul ei să nu poate fi rezolvată”, a spus Zincă.
Liberalii s-au uitat la un sondaj pe grupul Dunos (De Facebook), dar și pe baz aunui sondaj telefonic, că 62% din dumbrăvițeni doresc ca lărgirea drumului șă fie gata, dar 61% nu cred că mai e posibil să fie totul gata până la 31 decembrie 2023. Liberalii spun că oamenii nu trebuie să se teamcă că le va fi împărțită comuna în două. ”Acest proiect este vital și nu va împărți comunitatea. Nu ne vom transforma în Otopeni. Atât timp cât din Timișoara vii pe două benzi pe sens, iar în Giarmata mergi tot pe două benzi, e normal să fie și aici, în regim de bulevard, nu șosea de mare viteză”, a spus consilierul local liberal Liviu Popescu.
Consiliul Județean Timiș e lider de proiect pentru lărgirea DJ691 de la ieșirea din Timișoara până la urcarea pe A1. Proiectul început în 2016 prevede finalizarea întregii bucăți, iar altfel, banii sunt pierduți