DISTRIBUIȚI

În câțiva ani, cei care merg cu tramvaiul 4 sau 7 ar putea călători până la ieșirea din oraș pe Calea Torontalului, nu doar până la capătul bulevardului Cetății, ca și până acum. Municipalitatea are un proiect în acest sens, inclusă în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, care a fost inclus la rezerve pe o listă de finanțare din bani europeni.

Primăria a depus vara aceasta mai multe proiecte pentru regenerare urbană sau pentru creșterea mobilității, mai ales că din fonduri europene sunt eligibile achizițiile de tramvaie.-tren, dar și extinderea liniilor de tramvai în orașe. Proiectul pentru extinderea pe Calea Torontalului, o zonă care se dezvoltă tot mai multe cu proiecte imobiliare, dar și cu importante clădiri de birouri, a fost inclusă pe o listă de rezervă. Anunțul a fost făcut de încă viceprimarul PNL Dan Diaconu, miercuri, chiar în ziua în care li-a dat demisia din funcția de președinte al PNL Timișoara.

Astfel, proiectul Extinderea liniei de tramvai pe Calea Torontalului până la limita Timișoarei este pe lista de rezervă la finanțare europeană, dar așa cum precizează Diaconu, este eligibil pe Planul Național de Reziliență și Redresare. Pe listă primăriei se regăsea și un proiect de extindere a liniei de tramvai până la ieșirea din Timișoara, pe Calea Buziașului, dar acest proiect nu a fost inclus pe lista de rezervă. Planurile aduc aminte de un proiect existent încă de pe vremea lui Gheorghe Ciuhandu, când se dorea extinderea liniei de tramvai din Calea Șagului până la ieșirea din oraș.

Altfel, pe lista de finanțare cu bani europeni pe exercițiul 2014-2020,  au fost incluse alte trei proiecte: Regenerare urbană cartierul Fabric – străzi, piețe, spații verzi șamd – în jurul și incluzând piața Traian – selectat spre finanțare în secțiunea regenerare urbană;  Legătura între pasajul Solventul și Bv. Dâmbovița – noul traseu de linie de tramvai, auto și pietonal peste platforma Solventul, noul pod peste Bega, modernizarea Bv. Dâmbovița până la bucla de la „fabrica de tramvaie” – selectat spre finanțare în secțiunea mobilitate;Reabilitarea și punerea în valoare a Centralei Hidroelectrice și extinderea capacităților de turism pe canalul Bega – selectat spre finanțare în secțiunea Turism/Patrimoniu.

Pe lista de rezervă să mai regăsesc două proiecte: Restaurarea și refuncționalizarea Sinagogii din Fabric – rezervă în secțiunea Turism/Patrimoniu, respectiv, Pasaje piața Consiliul Europei – rezervă secțiunea Mobilitate. Cât despre bulevardul Cetății, în primăvara viitoare, artea va intra într-un amplu șantier, care va implica modificări din toate punctele de vedere, inclusiv înlocuirea liniei de tramvai.

 

LĂSAȚI UN MESAJ