DISTRIBUIȚI

Consilierii locali timișoreni au votat în plenul ordinar al lunii iulie un proiect de HCL inițiat de primarul Dominic Fritz prin care se înființează Asociația pentru Promovarea Timișoarei. Acum, pentru început, asociația va avea cinci entități care vor fi membri fondatori.

Asociația va avea rol de promovare turistic, dar nu numai, ci și economic, cultural și educațional. Se va miza pe multiculturalitatea și multietnicitatea orașului, moștenirea arhitecturală, Timișoara – orașul Revoluției, dar și viitoarea Capitală Europeană a Culturii în 2023. ”Ultimii ani au demonstrat că acest uriaș potențial al orașului nu a fost  suficient de mult exploatat. Timișoara a generat multe inițiative independente de promovare, neavând, însă, o voce suficient de puternică pentru ca orașul să devină mai vizibil și mai atractiv pentru oameni de afaceri, turiști, profesioniști de valoare etc. Promovarea orașului trebuie să fie rezultatul unui larg parteneriat între administrație, mediul de afaceri, mediul academic, societatea civilă și cetățenii Timișoarei, formând o punte între potențialul orașului nostru și utilizarea acestui potențial în beneficiul comunității locale. În acest sens, am propus constituirea Asociaţiei pentru Promovarea Timișoarei. Asociația pentru Promovarea Timișoarei va fi punctul central responsabil pentru promovarea orașului Timișoara, pe plan intern și pe plan extern, prin dezvoltarea și implementarea unui concept integrat de marketing al orașului, dezvoltând o rețea extinsă de parteneri, voluntari și sponsori”, spune Dominic Fritz.

Asociația va avea cinci membri fondatori: Municipiul Timişoara, Asociația Patronală Horetim (Hoteluri și Restaurante) Timişoara, Societatea Națională Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara, Attrius Developments Srl (Iulius Town), Asociaţia Breasla Ghizilor. Între timp, în asociație se vor putea înscrie și alte firme sau asociații. Primăria își va asuma o cotizație mai mare decât ceilalți membri, de 250.000 de lei pe an. În același scop se va folosi și taxa hotelieră, percepută de autoritățile locale.

Asociația va acționa pe cinci direcții principale: în zona economică și de afaceri, în plan rezidențial, pentru a atrage profesioniști bine pregătiți, în direcția de ”hub” cultural, în planul turismului și gastronomiei, și în zona de cercetare și inovare. Astfel, Timișoara va fi promovată ca destinație turistică atractivă, centru regional de dezvoltare economico-socială, centru universitar de renume și tradiție, poartă aeriană a regiunii, centru cultural și artistic, dar și oraș cosmopolit.

LĂSAȚI UN MESAJ