În disperare de lipsă de argumente în fața alegătorilor de anul viitor, Alin Nica s-a trezit în ultimul ceas că vrea să salveze Girocul de coșmarul rutier. Unul dus la paroxism de vicele de CJT, Alexandru Proteasa, care a avut o idee cu sensuri giratorii care doar au blocat drumul principal de acces în localitate.
Nica se justifică despre rostul sensurilor cu argumentul accidentelor, într-un panseu de weekend, în timp ce girocani se gândeau disperați că începe școala și trebuie să plece la ora 6 pentru a ajunge la 8 la școală sau serviciu la timp. ”Am înțeles problema sensurilor giratorii de pe Calea Timișoarei din Giroc și am dispus soluționarea situației! Girațiile provizorii au fost montate pentru siguranța circulației, la solicitarea Primăriei Giroc care a semnalat numărul crescut de accidente rutiere și accesul dificil la drumul județean din zonele noi construite ale localității. Sensurile giratorii, în forma actuală, au fost proiectate conform normativului legal, au fost avizate de toate instituțiile implicate și au avut scopul de a proteja viețile omenești”, spune Nica.
Pentru a repara prostia lui Proteasa, s-ar fi facut ample analize de trafic în luna august, cea a concediilor, total neinspirat, adică în nota obișnuită a CJT. ”Din păcate însă, așa cum au reclamat locuitorii Girocului și așa cum am constatat și eu, la fața locului, în cadrul mai multor vizite pe teren, traficul este îngreunat și există riscul unor blocaje majore odată cu începerea școlii. Situația este monitorizată încă din luna august când am cerut o analiză temeinică a traficului, cu toate mijloacele posibile, la diferite ore, ca să înțelegem cum putem interveni astfel încât să păstrăm ideea cu care am pornit dar în același timp să fluidizăm traficul”, mai spune Nica.
Desigur, în sitl românesc, problema nu a putut fi rezolvată până a început școala. ”Soluția agreată de toți factorii implicați este anularea girațiilor provizorii de la Jupiter si Soarelui deoarece avem în lucru studiul de fezabilitate pentru construirea lor definitivă. Totodată ne propunem lărgirea la două benzi a celor două sensuri giratorii provizorii care rămân și astfel să evităm strangularea traficului. În săptămânile următoare vom pune în aplicare acest plan și mă aștept ca Primăria Giroc, în paralel, să accelereze asfaltarea unor rute alternative pentru Calea Timișoarei și să ofere girocenilor infrastructura rutieră binemeritată, în special în cartierele noi construite”, mai cugetă Nica.
Teoretic, viitoarea centură, ce ar trebui să fie gata anul viitor, ar urma să mai ajute la decongestionare. Practic, riscăm să avem o centură de tip celei din București, căci PSD a decis că acum câțiva ani că centura să fie cu o bandă pe sens, ca în ”1900 toamna” când s-a făcut centura capitalei.