De câteva zile, elevii și preșcolarii din Timiș au revenit la cursurile fizice. Infrastructura școlară din județul Timiș este însă departe de a fi perfectă, mai ales că și premierul Florin Cîțu a pomenit cel mai vestic județ al țării pe lista unităților de învățământ cu probleme. Cea mai mare problemă rămâne faptul că nu s-au mai construit școli noi de după căderea comunismului.

Mai sunt și acum multe școli în Timiș fără autorizație ISU, inclusiv câteva care nu au nici aviz DSP. Între acestea regăsim și Liceul de Arte Plastice, care funcționează în vechea clădirea a Liceului UMT din cartierul Modern. Problema este a autorităților locale, care gesitonează infrastructura școlară și au dovedit, de ani de zile, că nu au prioritizat neapărat investițiile în această zonă. Reproșurile vin și la Inspectoratul Școlar Județean Timiș, care are însă doar pârghia lobby-ului. ”Nu ține de competențele inspectoratului școlar de a repara școli, de obține autorizații de funcțione, ISU și alte chestiuni ce țin de buna desfășurare a procesului din perspectiva infrastructurii și a materialelor cu care trebuie dotate școlile”, spune inspectorul școlar general Marin Popescu.

La videoconferința cu prefecții și reprezentanții inspectoratelor școlare, organizată duminică la prânz, premierul Florin Cîțu a nominaliza tșcolile din Timiș printre cele cu lipsurid e materiale sanitare, dar și cu probleme de încălzire. Marin Popescu a precizat că era vorba de o statistică făcută la data de 6 septembrie, în care figurau 34 de școli fără încăpere de izolare, pentru vreun copil suspect de covid. Între timp, problema s-a remediat. În ceea ce privește materialele de curățenie, lipseau la 6 septembrie la Școala din Bucovăț, Generală 3 din Lugoj, Școala Antim Ivireanul și Școala din Variaș, iar duminică, problema se remediase deja. De asemenea, 31 de școli aveau probleme cu încîlzirea, dintre care 18 din Timișoara. ”Trebuie făcute verificări și la patru școli cu teracotă, două de la Izvin și două de la Jamu Mare”, a precizat Marin Popescu.

Altfel, dincolo de neajunsurile remediate în mare parte, Popescu subliniază că lipsa de spațiu ”sufocă” în continuare învățământul timișean. ”Diferența dintre anul 200 și anul 2021 este infimă. Ne aflăm în aceeași zonă a deficitului de spațiu de învățământ. E nevoie de o nouă viziune pentru rețeaua școlară. Faptul că s-a găsit soluția construcțiilor modulare nu este o soluție. În Occident, construcțiile modulare sunt folosite un an maximum doi”, a mai spus inspectorul școlar general.

 

LĂSAȚI UN MESAJ