Vicepreședintele liberal al CJT, Alexandru Proteasa, revine cu declarații despre faptul că CNAIR vrea să facă intersecția dintre viitoare centură (acum abandonată) și Calea Urseni fără sens giratoriu. Recent, la fața locului s-a făcut și un protest legat de subiect.

Reamintim, contractul cu Tirrena Scavi s-a reziliat, iar proiectul centurii de blocat. ” Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, contrazis de purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu. Singurii care au de suferit sunt tot timișorenii. Sorin Grindeanu ne promitea, luna trecută, că din primăvară reîncep lucrările la Centura de Sud a Timișoarei. Din spusele lui Alin Șerbănescu reiese că, cel puțin până în luna iulie, nu vom vedea progres la fața locului. Declarațiile trec, șantierul rămâne. La propunerea de a modifica proiectul în acel moment oportun din februarie, domnul Grindeanu a invocat un singur motiv pentru care nu dorește un astfel de demers: «să nu mai oprim lucrările acum». Înțelegem, deci, că lucrurile se vor a fi făcute pe repede înainte, în stilul ordonanțelor de Guvern care l-au făcut celebru, fără a se lua în calcul impactul negativ asupra cetățenilor. Personal, consider că timișorenii merită mai mult, merită lucrări gândite pe termen lung, care să le fie de ajutor, nu care să le producă un deserviciu. Dar, la fel ca în ianuarie 2017, protestele oamenilor nu par să îl impresioneze pe fostul premier al României”, spune Proteasa.

Vicele reamrcă faptul că purtătorul de cuvânt al CNAIR vorbește și el depsre sens, doar că făcut pe banii altora. ”Tot luna trecută, ministrul Transporturilor ne reamintea de promisiunea conform căreia ministerul pe care îl conduce își va asuma investiția pentru o soluție ulterioară. Purtătorul de cuvânt al CNAIR îl contrazice pe domnul Grindeanu și aruncă lucrarea în cârca autorităților județene și locale cărora le și recomandă să se grăbească și să găsească buget. Evident, intersecția respectivă nu implică niciun drum județean, prin urmare CJ Timiș nu poate avea vreo implicare. Pentru Alin Șerbănescu, sensul giratoriu de pe Calea Urseni este o «cheltuială care nu se justifică», însă îi reamintesc că drumul de ocolire este menit tocmai să deservească localități precum Urseni. Iar pentru că vorbim despre o centură ocolitoare, nu despre un drum de mare viteză, sensurile giratorii sunt absolut necesare și normale, după cum se poate observa, spre exemplu, în cazul centurii Brașovului unde între unele girații este mai puțin de 1,5 km”, mai punctează Alexandru Proteasa.

Proteasa mai spune că proiectul inițial, vechi deja, având în vedere cât tergiverseazaă guvernele care s-au succedat în fruntea României acest proiect important pentru Timișoara, avea cuprins sensul giratoriu, găsit ca soluție și la intersecția cu Drumul Boilor. ”Finalmente, aș vrea să punctez și faptul că în proiectul inițial a fost prevăzută o trecere peste centură. Aceasta a dispărut după actualizarea proiectului, iar acum CNAIR se comportă de parcă subiectul este nou și surprinzător.Domnule Grindeanu, mă aștept să luați atitudine, să ieșiți cu un răspuns ferm pe care să vi-l asumați și să vă puneți de acord cu CNAIR în rezoluții și declarații, ca dovadă de bună credință și de responsabilitate”, mai punctează Proteasa.

Reamintim timișroenilor că până va fi gata centura de sud-est a Timișoarei, de la Ghiroda la Utvin, va mai trece însă multă apă pe Bega, cu sens giratoriu sau nu!

LĂSAȚI UN MESAJ