Programul ce promovează implementarea principiilor ecologiste La Pas, al Asociației Cries, a ajuns anul acesta la 900 de copii. S-au organizat peste 130 de activități de diferite tipuri.
Totul s-a realizat în cadrul proiectului „Educație pentru schimbare”. Au fost implicați 14 profesori, care au coordonat activități în nouă școli: Colegiul Național Pedagogic „Carmen Sylva”, Colegiul Tehnic „Emanuil Ungureanu”, Liceul Tehnologic „Azur”, Liceul Tehnologic Transporturi Auto, Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară, Liceul Teoretic „Jean Louis Calderon”, Liceul Teoretic „Bartók Béla”, Școala Gimnazială nr. 12 și Școala Gimnazială Nr. 7 „Sfânta Maria. Ei au implicat și alți colegi în program, de la Colegiul Național Bănățean, Colegiul Național C.D. Loga, Școala Gimnazială nr. 27, Școala Gimnazială nr. 16 și Școala Gimnazială „Dimitrie Leonida”.
Astfel, s-a ajuns la 900 de elevi implicați care au alfat despre reciclare, alimentație sănătoasă, au colectat plante pentru ceai sau au aflat cum pot reutiliza uleiul. Prin șase evenimente s-a promovat consumul responsaibl de mâncare, au fost alte trei evenimente dedicate modei sustenabile, alte patru de promovare a alimetației sănătoase și un atelier de grădinarăti urban și educațional. Numărul total al cadrelor didactice implicate a ajuns la 50.
Prganizatori sunt mulțumiț de cum ce au reușit să facă. ”Experiența Programului La Pas din ultimii ani ne arată că educația pentru dezvoltare durabilă este un proces de durată, fiind nevoie de formarea sau schimbarea de comportamente, fie că vorbim de felul în care ne alimentăm, de modul în care ne îmbrăcăm sau de relația noastră cu mediul înconjurător etc. În general, procesele de schimbare nu sunt plăcute sau ușor de realizat. Știm acest lucru și am susținut dezvoltarea în Timișoara a unei comunități de învățare și practică, în care profesorii învață unii de la alții, schimbă idei, își consolidează valori. Și, nu în ultimul rând, nu se simt singuri în acest proces. Totodată, am facilitat contexte în care școlile să cunoască inițiative valoroase din comunitate, din domeniul economiei circulare, economiei sociale, agriculturii durabile, reducerii risipei alimentare, etc. Credem că această rețea de învățare și practica colaborărilor dezvoltate reprezintă unele dintre cele mai importante moșteniri ale programului nostru educațional”, declară Mihaela Vețan, managerul proiectului.
Iată programele: Cultivăm și savurăm, din grădină învățăm”, „TEXTIL-MAGIA” – modă sustenabilă vs. modă de consum, „Căpșuniada” – Ziua consumului de fructe, „Bucătărașii creativi”, Reciclarea uleiului alimentar uzat, „Reciclează creativ!”, BE GOOD – FAIR FOOD, Grădinărit urban în curtea școlii, Ceai din plai, „Rețete vechi cu aer nou”, „Sunt responsabil pentru alegerile mele! Sunt ceea ce mănânc!”, Cofetăria sustenabilă, Borcanul anti-risipă și Re-dress cu succes!