Creșterea cazurilor de coronavirus din județul Timiș se reflectă, firește, și asupra procesului de învățământ. A crescut numărul de unități de învățământ care sunt în scenariul roșu și galben, dar și numărul de elevi sau personal școlar care e spitalizate sau care e izolat. Acum, aproape 60.000 de elevi din județ învață în prezent online.
Miercuri, în Timiș, 223 de unități de învățământ din Timiș sunt în scenariul roșu, cu marea lor majoritatea din Timișoara, și nu numai. Reamintim că în Timișoara, nicio școală nu mai ține, în acest moment, cursuri fizice, din cauza ratei mare de infectare. Situația e similară în orașele Sânnicolau Mare și Buziaș. De asemenea, 148 de unități de învățământ sunt în scenariul galben, iar 220 sunt în scenariul verde. 59.692 de elevi din județ învață cum online, fie pentru că școala lor e în scenariul roșu sau galben, fie pentru că ei înșiși sunt plasați în izolare din motive ce țin de pandemie. Inspectoratul Școlar Județean Timiș transmite că sunt 87 de elevi în spital cu coronavirus și alți 873 plasați în izolare.
De asemenea, la spital se află 54 de cadre didactice cu covid-19, 10 angajați ai personalul didactic auxiliar și 8 încadrați ca personal nedidactic. Din rândul personalului didactic, 245 continuă predare de acasă, din izolare, iar 87 sunt în concediu medical. Inspectoratul va verifica dacă sunt profesori ce nu predau online de acasă. ”Avem semnale din partea părinților că sunt profesori care nu intră să predea online. Începând de ieri, inspectorii monitorizează situația unităților de învățământ, în sensul în care inspectorii solicită directorilor link de acces către sala virtuală. Activitatea virtuală va fi monitorizată timp de 5-10-30 de minute”, spune inspectorul școlar general, Marin Popescu.
De asemenea, în izolare sunt 8 angajați din rândul personalului didactic auxiliar și 9 de la personalul nedidactic. Profesorii trebuie să vină, dacă nu au în cază persoane cu boli cronice și deci, vulnerabili la infectarea cu noul virus, să predea de la școală. ”Am recomandat directorilor ca acolo unde există echipamente informatice și se poate preda online, să le recomande profesorilor să predea de la clasă. Sunt în siguranță, nu există elevi, au condiții bune, nu se încalcă dreptul la muncă nimănui. Colegii cu boli cronice, în baza unei solicitări pot cere să rămână să predea acasă dacă au condiții. Am recomandat directorilor să-și asume acest lucru și nu să arate către inspectoratul școlar sau inspectorul școlar general că recomandarea vine de sus”, a declarat Popescu.
Timișul va mai primi de minister 6637 de tablete. La sate mai sunt probleme cu lipsa echipamentelor, dar și a Internetului în cazul elevilor, chiar dacă școala are. Acești copii primesc cursuri sintetizate. ”Unitățile de învățământ din zona rurală trebuie să transmită în această săptămână către elevii care sunt acasă și nu pot intra online pachete de lecții sintetizate pentru o perioadă de câteva zile. Unitatea pune la dispoziție tot ce înseamnă imprimarea acestora. Este o soluție la care am apelat pentru că nu avem altă posibilitate. Există Internet la școli, dar nu la elevi acasă”, a detaliat inspectorul școlar general.
Situații speciale sunt la liceele cu profil de artă sau la școlile speciale. ”Încercăm să găsim soluții, pentru că la cei care cântă la instrumente, lecțiile sunt individuale. Trebuie să găsim spații folosind distanțarea fizică. Cei care sunt suflători trebuie să-șid ea masca jos. La balet sunt situații în care anumite mișcări pot fi făcute de acasă, altele nu. Doamna Director de la Liceul Ion Vidu va face săptămâna aceasta o solicitare și cu siguranță vom găsi o soluție. Am întrebat directorii cât de bine e racordat învățământul special la predare online, în condițiile în care învățământul special a fost dotat cu echipamente pentru toată lume,a în urma unei investiții a CJT”, a mai adăugat Marin Popescu.