O parte dintre timișoreni vor trece la un nou sistem de plată pentru gunoi, în funcție de cantitate. Se va întâmpla la blocurile unde vin insulele ecologice, iar primele sunt deja montate în Freidorf.
Primăria a ales să se treacă, treptat, la acest sistem, în care fiecare abonat la serviciile ecologice ale Retim va arunca deșeurile cu cartelă și se va plăti la cantitate. Sistemul cu cartelă, opus celui paușal de până acum, unde costurile se împărțeau egal per membrii unei asociații de locatari, va fi introdus treptat unde vor apărea insulele ecologice. În prima fază se aduc 100, deci nu toată Timișoara va beneficia de ele și de trecerea la sistemul cu cartelă. Noul sistem permite sortarea corectă, desigur, și în funcție de seriozitatea cetățenilor, plus că se va termina cu scormonitul prin gunoaie, căci sistemul e securizat și alertează și cetățeanul dacă nu a închis bine trapa.
Insulele vor avea cinci module. În cele maro se aruncă deșeuri de tip crengi sau frunze, adică biodegradabile, în cele negre gunoiul menajer, în cele galbene plasticul și metalul, la cele albastre, hârtia și cartonul, iar în cele verzi, sticla. ADID Timiș și Retim au deja campanii de informare. În afară de sticle, celelalte deșeuri vor trebui aruncate în saci. În următoare perioadă va începe împărțirea cartelelor. Modulul destinat sticlei are o trapă cu diametrul de 25 cm, iar celelalte module au trape de 40 x 30 cm, iar sacii trebuie să fie potriviți, în așa fel încât să nu se forțeze ”îndesarea” lor în insule.
Noul sistem va deveni operațional până la finalul anului, spun reprezentanții primăriei. Cele 100 de insule vor fi amplasate în cartiere dens populate și vor deservi 9000 de apartamente. Insulele costă 4.919.500 lei (fără TVA) și sunt finanțate cu fonduri din PNRR. Puteți verifica aici dacă blocul dumneavoastră se află pe listă. De asemenea, pentru mai multe informații, puteți contacta reprezentanții Primăriei Timișoara la 0741.109.605 sau prin email la primariatm@primariatm.ro.