Două cadre didactice de la Universitatea Politehnica Timișoara (UPT) se numără printre laureații Galei Burselor ANIS 2024, eveniment organizat de Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii, care premiază inovațiile în educația universitară. Gala, ajunsă la a șaptea ediție, a înregistrat un număr record de 67 de proiecte înscrise, cu aplicanți din 20 de universități de prestigiu din țară.
Proiecte câștigătoare din cadrul UPT
Raluca-Gordana Barb, lector la Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale, a câștigat o bursă în categoria „Internet of Things (IoT)” cu proiectul său „Rețele numerice integrate”. Acest curs modernizează modul de predare al telecomunicațiilor prin integrarea tehnologiilor IoT și 5G, aducând în sălile de clasă metode inovatoare, cum ar fi „blended learning” și Resurse Educaționale Deschise (OER). Studenții pot explora direct aplicații IoT și scenarii de comunicații 5G, având acces la experiențe de învățare adaptate provocărilor digitale ale viitorului.
Nicolae Andrei Crișan, șef de lucrări la Facultatea de Construcții, a fost premiat în categoria „Tech for All” pentru proiectul „Informatică aplicată”, destinat pregătirii viitorilor specialiști în construcții. Cursul introduce tehnologii de vârf, precum Robotic Process Automation (RPA), scanare 3D, Building Information Modelling (BIM), Realitate Virtuală (VR), Realitate Augmentată (AR) și blockchain, pregătind studenții pentru o industrie a construcțiilor mai eficientă și sustenabilă. Metoda „flipped classroom” folosită în cadrul cursului permite studenților să învețe în propriul ritm, accesând materialele video și resursele disponibile online înainte de întâlnirile fizice. Acest format face cursurile interactive, iar utilizarea platformelor precum Unreal Engine și Nvidia Omniverse asigură o experiență captivantă și adaptată nevoilor generației digitale.
ANIS 2024: Recunoașterea inovației în educația universitară
La această ediție a Burselor ANIS, 15 cursuri inovatoare au fost recompensate cu burse în valoare de 5.000 de euro, susținute de companiile membre ANIS. Juriul, format din experți independenți, a evaluat proiectele în funcție de inovație, structură, metodologie și continuitate, recunoscând eforturile universitarilor de a adapta educația la cerințele tehnologice actuale.