DISTRIBUIȚI

Consilierii județeni timișeni au dezbătut astăzi îndelung un proiect de retragere a instituției din societatea Schilift SRL, cea care administrează teleschi pentru muntele Semenic. Practic, CJT dorește să-și vândă părțile consiililor locale din Reșița și comuna Văliug, dar mai mulți aleși județeni s-au opus inițiativei.

Trebuie spus că Schilift SRL există din 2006 și este o societatea integrală de stat. În toți acești 18 ani de existență, societatea nu a adus profit, dar, evident, interesele devin altele în condițiile investițiilor din zona lacului de la Văliug, dar și a muntelui Semenic. Sunt binecunoscute intențiile primarului Reșiței, Ioan Popa, în zonă,  inclusiv din punct de vedere personal, în ceea ce privește acționariatul unui cunoscut club din zonă. Ceea ce e ”drăguț” este că din decembrie, Consiliul Local Reșița a aprobat vânzarea părții sociale a Consiliului Județean Timiș, fără ca CJT să aprobe această vânzare!  Vânzarea care s-a supus la vot acum, în martie 2022.

Liberalii Alin Nica și Alexandru Proteasa au susținut vânzarea părții sociale, cu 10 lei per acțiune, la o sumă totală de 745.880 de lei, în trei rate, care ar fi urmată să se achite până la 30 iunie 2024. Mai mulți consilieri județeni au ridicat problema ieșirii dintr-o societate, în condițiile în care în zonă se vor face investiții. Primii au fost Elena Micicoi (PRO România) și Dan Idolu (PSD). Alin Popoviciu, consilierul județean care urmează să-și piardă mandatul, deoarece Curtea de Apel Timișoara a dat dreptate PNL pentru excluderea sa din partid, a fost foarte vehement. ”Nici Primăria Văliug, nici Primăria Reșița nu vor o asociere cu CJT în acest proiect și îi înțelegem”, a spus Popoviciu, după ce spus că zona se va dezvolta fantastic în următorii ani.

Dan Idolu a plusat cu această dorință de ieșire a CJT din societatea Schilift. Social-democratul a adus aminte despre proiectul de tren-tramvai dintre Timișoara și Relița, pentru care e nevoie de o cale ferată modernizat, care să permită circulația unui tren cu propulsie pe hidrogen. ”Dacă tot investim în această cale ferată sume mari, de că să vindem pe o sumă mică?”, a spus Idolu. ”Pericolul este ca să fim ocliți de aceste investiții care se vor face acolo și firma să fie ca și până acum, să nu se întâmple nimic acum”, a spus Nica. Discuțiile s-au purtat în direcția dezvoltării Semenicului, astfel încât timișorenii să nu meargă la schi în Austria, deși este clar pentru orice împătimit de schi că muntele din apropierea Reșiței nu poate rivaliza cu Alpii în primul rând din cauza altitudinii.

Până la urmă, proiectul, inițiat de vicepreședintele CJT Alexandru Proteasa, a fost retrase, în ideea ca până la o viitoare spunuere la vot, să existe un studiu de oportunitate pus pe masa consiliirilor județeni. Recent, de la Semenic până la Văliug s-a inaugurat o pistă de schi, potrivită și pentru începători, care este totodată și cea mai lungă din România: 6 km.

 

LĂSAȚI UN MESAJ