DISTRIBUIȚI

În politică, adesea se vede paiul din ochiul altora și nu bârna din propriul. Pentru șantierul de extindere la patru benzi a DJ 691 prin Giarmata pe care nu se lucrează, Alin Nica dă vină pe ”greaua” moștenire de la Călin Dobra. În schimb, pentru că nu se lucrează deloc grozav nici pe șantierul centurii Timișoarei, președintele CJT dă vină pe fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.

După ce miniștrii USRPLUS au ”dispărut” din Guvern, evident, la Transporturi a venit ca interimar Dan Vâlceanu, din PNL, un apropiat al lui Florin Cîțu. ”Eu mă aștept văd o prioritizare a aplecare la probleme importante de infrastructură din Timiș mai repede de când PNL are ministru. Mă refer la centrua de sud a Timișoarei, mă refer la descărcarea nouă de autostradă de la Sânandrei, mă refer la autostrada Timișoara-Belgrad, cu urgentarea lucrărilor la studiul de fezabilitate, ca să nu mai existe atâtea întreruperi și sincope, la stabilirea exactă a traseului autostrăzii”, a spus Nica. Pentru autostrada Timișoara-Belgrad, discuția era trecerea ei prin estul Timișoarei sau prin vest, unde să aibă rol și de centură ocolitoare.

Nica spune că Drulă nu a venit niciodată pe șantierul variantei ocolitoare de sud-est a centurii Timișoarei, unde el, în schimb, a fost în vizită, pentru a pune presiune pozitivă pe firma Tirrena Scavi. Lucrările centurii sunt achitate și gesitonate de CNAIR. ”Eu am fost de patru ori pe șantier, findcă suntem direct interesați de progres. Prima dată stadiul lucrărilor era de 15%, acum suntem la 30% din lucrare executată, sau poate chiar mai mult. Nu l-am văzut pe ministur să vină măcar odată pe șantier. Teoretic, lucrările ar trebui finalizate până la finalul anului viitor. Depinde însă foarte mult de capacitatea companiei”, a spsu Nica, criticându-l pe Drulă, unul dintre miniștrii apreciați din USR-PLUS.

Întrebat despre dezastrul din Giarmata, unde lucrarea e a CJT, încredințată către Technor, din vreme dostei administrații. ”Nu cred că am putea spune aceleași reproșuri dspre Giarmata, mai ales că ei au pus o frână administrativă, nu au cedat stâlpii și nu au cedta trnsosonul următor. (nr. cel din Dumbrăvița, Nica divaghează). Este o lucrare cu probleme, nu am semnat eu contractul cu firma care este în incapacitate financiară. Noi încercăm să mobilizăm firma să-și facă treaba și să ne asigurăm că dacă reziliem contractul, să nu fie pierderi financiare. Suntme prinși în această problemă, de a rezilia contractul sau de a nu rezilia contractul. Este un joc de-a șoarele și pisica. Am dat deja un ultimatum constructorului, vreau să văd o mobilizare concretă. Alfel, vom lua decizia de a rezilia contractul. Avem termen până în 2023 să terminăm proiectul”, a spsu Nica.

Nica a mai precizat că Technocer cauzează probleme și pe alte drumuri și că decizia posibilității rezilierui contractului o va cântări foarte bine. ”Până săptămâna următoare vom lua o decizie. Doar nu o să stăm cu drumul așa, trebuie să găsim soluții. Acesasăt lucrare este cea mai problemtică pe care o avem la ora actuală. Procedura de achiziții publice nu ne avantajează, pentru că o firmă poate intra în insolvență. Cei de acolo au probleme cu furnizorii și ANAF-ul. Mai sunt lucrări cu probleme”, a spus Nica, cu refrire la drumurile județene din vestul Timișoarei, unde lucrează Technocer.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ