Universitatea Politehnica a organizat recent două concursuri pentru studenți. Unul dintre ele a presupus tocmai punerea în valoare a patrimoniului istoric, iar în concurs au fost echipe mixte, cu studenți români, norvegieni și italieni.
Concursul International Spotlight Heritage Student Contest, dedicat proiectului Patrimoniul sub reflectoare. Au participat și studenți străini, așa cum menționam mai sus. Echipa câștigătoare a fost formată din: Marius Tătaru și Emilian Porumb – Universitatea Politehnica Timișoara (România), Inge Johan Johannson – Universitatea din Agder (Norvegia), Mara Valente – Università Roma Tre (Italia), Ilaria Filonzi – Università di Genova (Italia), Giulia Vigo – Università di Modena e Reggio Emilia (Italia). Ei au făcut proiectul ”Giroc & Timisoara 2023 în VR”, una extinsă față de ce exista deja, cu elemente de gaming, dar și includerea de elemente interactive xu Muzeul Jecza, Parcul de sculptură și Casa Tienretului.
Pe locul doi a ieșit aplicația ”Timisoara 2023 Quest în MR”, realizată de Marius Tătaru, Emilian Porumb – Universitatea Politehnica Timișoara (România) și Minh Tuan Hua – Universitatea din Agder (Norvegia), ce a inclus și elemente specifice Revoluției române. ”Sunt impresionat de muncă studenților din echipele internaționale, mai ales de modul în care au reușit să dezvolte lucrând și online și în Timișoara. Dorim să dezvoltăm în continuare și o componentă de cercetare în relația de Human- Robot Teaming, de umanizare a roboților și a tehnologiilor, care să conțină și o componentă de cultură și patrimoniu.”, a declarat Filippo Sanfilippo, profesor la Facultatea de Inginerie și Știință, Universitatea din Agder, Norvegia.
Și profesoara Antonella Poce de la Universitatea Roma Tre a fost impresionată de munca tinerilor: ”Este un proiect impresionat care permite co-crearea cu echipe de studenți mixte, puternic inovator și unic în contextul experiențelor muzeale”. Așa cum știm, Patrimoniul sub reflectoare e un proiect al UPT. ”Elementele de personalizare și de gamificare introduse în acest an, modul în care se schimbă perspectiva personală a fiecărui utilizator, cred că aduc multe beneficii aplicațiilor de realitate virtuală și mixtă. Felicitărilor studenților din trei țări pentru munca în echipă”, a declarat Diana Andone, directoarea Centrului de e-Learning.
A existat și alt concurs Interactive Digital Media Student Contest, cu mai multe secțiuni. Marele premiu a revenit proiectului Fountains in the Sea (Fântâni în mare), realizat de Valentin-Petru Sorescu, Vasile Boroica (Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale), Karla-Elisabeth Lovasz (Facultatea de Mecanică), Ioana Antonia Tănase, Daria Catrinoiu (Fcaultatea de Arhitectură), de la Universitatea Politehnica Timișoara (România). Studenții au făcut machetări 3D ale celor mai importante clădiri istorice.
La categoria Dezvoltare Web, proiectul câștigător a fost Aplicație Web pentru Administrarea Adeverințelor Pentru Studenți „DIGIADEVERINȚA”, realizat de Marius-Florian Ivan-Fernolendt (Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale) de la Universitatea Politehnica Timișoara (România), pentur managementului documentelor necesare studenților. La categoria Internet of Things, proiectul câștigător a fost Solar Encrypt, realizat de Bogdan Preda (Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale) Universitatea Politehnica Timișoara (România). Proiectul este despre un dispozitiv cu energie solară ce eprmtie comunicarea în mediul rural.
La categoria Design grafic / Producție Audio-Video, proiectele căștigătoare au fost Casa Brück și Tărâmul Fermecat, realizate de către Cristina-Tereza Turcu (Master Tehnologii Multimedia, Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale, UPT), aplicații ce promovează patrimoniul istoric al Timișoarei. A existat și un premiul special, pentru Educația pusă la tăcere, poriect realizat de către Marielena-Adelina Chersin, (Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale, UPT), pentru a reduce abandonul școlar.
Premiile au venit de la parteneri. ”A fost un concurs special în care am văzut o creștere calitativă a aplicațiilor din zona de Internetul lucrurilor (IoT) dar și din zona grafică și a producției video. Mulțumim partenerilor noștrii care au oferit premiile dar mai ales timpul lor pentru a se implica în juriu și în evaluarea proiectelor și pentru interacțiunea cu studenții.” a declaratRadu Vasiu, președintele juriului IDMSC 2023, de la Universitatea Politehnica Timișoara și președintele Senatului UPT.
Juriul IDMSC din acest an a fost format din: Florin Ciocan (Nokia), Arthur Csertus și Marco Blagoiev (Cobalt Sign), Raul Geană (Haufe Group Romania), Victor Rochian (Deltatel Group), Raluca Vasiliu (Nutechnologies), Radu Ticiu (Growceanu), Centrul Multimedia UPT: Radu Vasiu, Mugur Mocofan, Silviu Vert.