Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a venit din nou în vizită la Timișoara. Vicepremierul PSD a anunțat că s-a deblocat situația de la intersecția traseului centurii cu Drumul Boilor, dar a anunțat și că tronsonul Margina-Holdea de autostrada are noi motive de întârziere.
În urma unor discuții, s-au repartizat clar responsabilitățile Primăriei Timișoara, care face Drumul Boilor, și Compania Națională de Administrarare a Infrastructurii Rutiere, care se ocupă de centrua de sud-est a Timișoarei. ”Mă bucur că la ultima întrevedere s- semnat un protocolu între primărie și CNAIR. Au fost discuții, s-au depășit în acest moment toate impedimentele administrative. S-au mprit responsabilitățile primărieiși CNAIR. Tot ceea ce ține de utilități, de rezolvarea chestiunilor ce țin de rețele de utilități de toate tipurile intră în resposansiblitatea primăriei. Toate celelalte sunt resposabilitățile CNAIR. Toate lumea a fost de acord, s-au semnat actele și ultima piedică a fost înlăturată”, a spus Sorin Grindeanu.
Iar dacă la Moșnița sau Bucovăț se va ajunge în curând mai ușor, iată că ministrul a dat noi vești proaste despre tronsonul-lipsă din autostrada A1, cel din Marginea și Holdea. Licitația a fost contestată. ”Procedura de achiziții a fost una cu selecție. S-au calificat șase companii, după aceea au luat parte la o nouă licitație. Procedura a fost contestată. Au fost 131 de solciitări pentru această procedură, ultimele depuse la 11 ianuarie. Eu zic că le putem clarifica până la 26 ianuarie. În această perioadă, va fi termenul la instanță pentru procedura de care vă aminteam. Mi-aș dori să putem derula rapid toate etapele”, a mai spus ministrul Transporturilor.
Grindeanu a pomenit despre alte priorități în zonă, inclusiv dorința ca CJT și primăria să pteia organizarea de șantier pentru viitorul tronson de vest al centurii Timișoarei. ”Avem două solicitări, de la CJT și primărie. Traseul centurii trece și prin alte localități, este posibil să se semneze un acord în acest sens, cu înființarea unui ADI. Dacă nu, cine poate să gestioneze este CJT. Dar dacă acest autoritățile implicate în acest proiect nu vor colabora, nici CJT nu va putea face, pentru că va depinde de avizele eliberate de primărie”, a comentat ministrul
Grindeanu a precizat că rumărește proiectele de reabilitare a Gării de Nord, a căii ferate Arad-Caransebeș, descărcarea nou de pe autostrada A1, dar și autostrada Timișoara-Moravița. Ministrul a mai precizat că la Aeroportul Timișoara mai sunt probleme pe care le vrea depășite, precum unele litere „stinse” din firma luminoasă a porții aeriene a vestului, problemă pe care chiar el a semnalat-o.