DISTRIBUIȚI

În acest an beneficiarii de reduceri și gratuități pentru transportul public din Timișoara trebuie să își activeze lunar cardul la punctele de vânzarea ale Societății de Transport Public Timișoara. Decizia vine de la Societatea Metropolitană de Transport Timișoara, iar acum timișorenii, bătrâni, studenți, elevi și nu numai stau la cozi. Fritz cere celor două societăți să se înțeleagă rezonabil și spune că nu mai vrea ca primăria să plătească subvenți așa mari spre STPT.

Primaurl spune că și șefii instituțiilor trebuie să-și asume deciziile, după ce fostul primar robu a postat că SMTT cere validarea lunară pentru a vedea câți călători relai sunt, la presiunea lui Fritz. ”Sunt doi operatori, SMTT și STPT. SMTT nu este în subordinea primăriei și SMTT suoraveghează și finanțează STPT. Noi plătim către SMTT și i supraveghează STPT. E important pentru mine să se înțeleagă această structură instituțională pentru că eu cred că trebuie să începem să responsabilizăm instituțiile exterioare din Timișoara, să ia decizii operaționale între ele. Nu trebuie să-l sune nimeni pe primar să-l roage să vină ca tăticul cu o soluție. Aceste companii au conduceri plătite care trebuie să fie în stare să îndpelinească criterii de performanță și să fie în stare să fie responsabili. Misiunea mea este să încurajez aceste companii să-și asume deciziile manageriale, să comunice aceste decizi și să răspundă pentru aceste decizii. Nu se poate ca cei care sunt în funcții de conducere să se ascundă în spatele primarului pentru deciziile lor. Nu cred că este treaba primarului să rezolve conflictele instituționale din acest oraș”, a precizat Fritz.

Edilul spune că blocajul se datorează și relației încordate din Ioan Goia, șef la SMTT și fost șef la STPT, și Nicolae Bitea, actualul șef la STPT. Cu subvenția generală, pe abonament, orașul cheltuie o sumă enormă. ”Directorul SMTT a fost director la STPT și se ceartă acum cu predecesorul, în detrimentul timișorenilor. În prezent, Primăria Timișoara plătește către SMTT o subvenție pentru abonamentele pensionarilor de 61 de milioane de lei pe an, adică 12 milioane de euro. STPT a primit aceste subvenții fără legătură cu călătoriile efectuate. Noi ne-am uitat pe situație pe martie-aprilie, când nu s-a călătorit deloc, s-au plătit 6 milioane de lei pe subvenții, la fel ca în orice altă lună. În contractul dintre SMTT și STPT semnat în august se arată cum se implementează acest sistem. SmTT a decis ca oamenii să-și valideze cardurile lunar și să stea la coadă în plină pandemie. STPT nu vrea să treacă la alt sistem care să justifice călătoriile efectuate, pentru care ar trebui să-și îmbunătățească și claitatea serviciilor pentru a atrage mai mulți călători. Indiferent cum e calitatea transportului public, STPT își primește subvențiile”, a explicat germanul.

Fritz spune că STPT nu mai trebuie să-și bazeze aproape tot bugetul pe subvenții și că ar putea foarte bine săs e activeze cardurile nu la punctele de vânzare, ci automat, la validarea lor în orice mijloc de transport. ”85% dintre banii pe care STPT ăi încasează sunt subvenții. Aceasta nu este o situație sustenabilă. Asta nu înseamnă că nu mai vreau ca anumite categorii să beneficieze de subvenții, dar vreau ca STPT să fie în stare să justifice pentru ce se plătesc aceste subvenții. Eu fac un apel la cei doi directori să se pună la o masă și să găsească o soluție pe baza contractului și să nu facă cetățenii sp sufere din cauza incapacității lor manageriale. Sunt sigur că se găsesc soluții, precum o vlaidare trimestrială sau prin sistemul de validare, dacă ai validat în autobuz, să fie considerat automat un călător real. La situația bugetului nu putem da subvenții”, a mai spus Fritz.

Rămâne de văzut dacă și ce soluție se va găsi. Pentru ca acum suferă timișorenii.

 

1 COMENTARIU

  1. Da bag de seama ca site-ul SMTT a fost modificat si la EVOLUTIE TRANSPORT
    Este pus un pdf copiat dar gresit scris sau completat
    Ce sa stie consilierul Nicola Marcel – agronom coleg de facultate cu del Bitea de Sacalaz
    Asta e SMTT
    Toti o apa si un pamant

LĂSAȚI UN MESAJ