DISTRIBUIȚI

Autoritățile au început procedura de recepție pentru lucrarea de modernizare și lărgire a DJ 691, prin Dumbrăvița și Giarmata. A fost o epopee întreagă ce a durat prea mulți ani, din 2017, de când s-a născut ideea lărgirii al patru benzi a unui drum ce se sufoca de mașini aproape zilnic.

Lucrările la tronsonul de la centură la urcarea la Autostrada A au început pe vremea lui Dobra, cu Tehnocer, și au fost un adevărat dezastru. Din aprolie 2023, s-a apucat firma Strabag și într-un an a terminat treaba. În Giarmata s-a lărgit drumul, s-au modernizat sensurile giratorii, s-a modernizat iluminatul de pe marginea șoselei, s-a lucrat la trecerea la nivel cu calera feratăd e la intrarea în comună, inclusiv cu montarea unei bariere automatizate, s-a făcut o pistă de bicicletă și s-au aranjat accesele la proprietăți.

Din septembrie 2023 au început lucrările prin Dumbrăvița, contra-cronometru. S-a anunțat că vor fi gata la 1 decembrie, dar flexibilitatea ADR Vest pentru prelungirea finanțării europene a făcut ca totul să fie gata, potrivit autorităților, în aprilie 2024. Pe lângă drumul modernizat și lărgit, s-au schimbat vechii stâlpi de troleibuz și pus alți 47 noi. A fost refăcut sensul giratoriu de la intersecțai cu centura, s-au refăcut și stațiile de transport în comun și marcajele.

Iată, recepția a ajuns să se facă, ”magic” înainte alegerilor. ”La Consiliul Județean Timiș ne ținem de promisiuni, DJ 691 fiind un drum foarte important atât pentru Timișoara cât și pentru localitățile din zona metropolitană. A fost o investiție greu de gestionat, dar am avut încredere, chiar după eșecul cu primul constructor, că Strabag va duce la bun sfârșit contractul și așa s-a și întâmplat. Oamenii deja văd beneficiile unei astfel de lucrări, realizată în timp record, după ce am eliminat blocajele moștenite. Proiectul DJ 691 este dovada că, cine are determinare și e interesat să rezolve problemele cetățenilor, poate reuși”, a declarat Alin Nica.

135 de milioane de lei a fost costul total al acestei lucrări, cu 105 de milioane prin Programul Operațional Regional Vest 2014-2020. Rămțne de văzut când se va relua circulația troleibuzului M14, după încheierea recepției.

 

2 COMENTARII

  1. In interiorul localitatatii Dumbravita unde sunt pistele de biciclete?
    Largirea de ce e ingustata?
    Stalpii de de nu au fost mutati mai departe de drum?
    Bordurile de langa stalpi de ce sunt atinse toate, avand urme de cauciucuri? Ati montat trambuline?

    Linia mediana de ce plina de pietris? Asta intelegeti voi o lucrare buna?

    Sensul giratoriu de la kaufland de ce e mai ingust?

    Trotuarele cui le-ai lasat?

    Semnalizarea insulelor dintre sensuri lipseste.

    Modernizare de drum? Nici vorba.
    Bataie de joc pe bani europeni.

LĂSAȚI UN MESAJ