DISTRIBUIȚI

Astăzi, la Prefectura Timiș, s-a semnat contractul cu firma ce va relua lucrările la a treia descărcare din Timișoara la autostrada A1, din dreptul comunei Sânandrei, de pe Calea Aradului. Într-un an, un drum despre care se discută de peste cinci ani, de doar 10 km, ar trebui să fie în sfârșit gata.

Prima firmă care a început să facă acest drum pe câmp a fost Todini, o companie italiană ce s-a dovedit neserioasă, la fel ca Tirrena Scavi, primul constructor de la varianta ocolitoare de sud-est. În decembrie, s-au deschis ofertele pentru licitația reorganizată de Direcția de Drumuri și Poduri Timișoara și eruau două oferte. Una de la Antrepriza de reparații și lucrări ARL Cluj SA, air a doua, de al o asociere de firme: Drumuri și Poduri Banat SRL, Maxagro Center SRL, OPR Asfalt SRL și Obras Publicas y Regadios SA. Primul câștigător desemnat a fost asocierea cu companii de aici, plus ultima companie, una din Madrid. Firma din Cluj a făcut contestație și a trebuie reanalizată oferta lor și a celorlați, CNSC a dat undă verde, firma din Cluj a fost desemnată câștigătoare. Nu s-a mai depus o contestaței de către ceilalți, iar azi s-a semnat contractul, într-un final.

Într-un an, drumul, care, teoretic, va degreva mult din traficul prin Dumbrăvița și Giarmata, trebuie să fie gata. ”Stadiul e undeva la 25%. E acel contract ep care l-am reziliat. Astăzi închidem această etapă. Avem un contructor foarte bun. Eu am experiențe foarte bune cu ei. Au terminat autostrada de la Chețani la Câmpia Turzii cu 6 luni mai repede. Drumul de legătură de la Oradea la A3 l-au terminat cu cinci-șase luni mai repede. E o companie extrem de serioasă. Iată că cele două contracte pe care noi le-am reziliat anul trecut, pentru variant ocolitoare se du și descărcarea la autostradă au doi constructori foarte serioși, care își fac treaba bine și de fiecare dată termină treaba la timp”, a spus ministrul Transporturirlor Sorin Grindeanu.

Drumul va fi cu patru benzi, regim de drum național. Vor fi două poduri, șase pasaje și trei noduri rutiere. Valoarea contractului este de 235.884.751,42 lei fără T.V.A.. Noul cosntructor va face și o expertizare pentru ce s-a lucrat până cum. După ce se dă ordinul de începere a lucrărilor, totul trebuie să fie gata în 12 luni.

LĂSAȚI UN MESAJ