Timișorenii așteaptă din ce în ce mai mult pentru un mijloc de transport în comun în stații, pentru că șoferii își dau demisia pe bandă rulantă. În acest context, Dominic Fritz anunță că municipalitatea va primi peste 300 de milioane de lei din fonduri europene, pentru a luat noi autobuze, tramvaie și troleibuze.

Dominic Fritz se laudă că e cel mai mare proiect de acest gen aprobat din PNRR. ”Aseară am primit o veste extraordinar de bună din partea Ministerului Dezvoltării. Ne-au comunicat că au aprobat finanţarea cea mai mare din istoria Timişoarei. Proiectul nostru pentru schimbarea flotei de transport în comun a fost abrobat, în valoare de 308 milioane de lei, prin PNRR. Aceasta este cea mai mare finanţare pentru un singur proiect pe care a primit-o Timişoare vreodată. Din toate proiectele depuse de primăriile din ţară, cam un sfert din suma pusă la dispoziţie de această linie de finanţare este absorbită de acest proiect din Timişoara. La mare distanță e cel mai mare proiect din Timișoara”, a spus Fritz, triumfalist, în contrast  cu cruda realitatea a transporutlui în comun, tot mai la pământ cu fiecare an ce trece.

Edilul anunță că se vor lua multe mijloace de transport în comun noi, inclusiv ”tramvaie electrice” (n.r toate tramvaiele sunt electrice). Astăzi, tramvaiele turcești nu pot circula deâct pe linia lui 1 sau 6, deoarece celelalte trasee nu au șinele reabilitate. ”O să putem să cumpărăm 55 de mijloace de transport în comun noi, toate electrice: 30 de autobuze electrice, 17 tramvaie electrice noi şi opt troleibuze noi. Acestea sunt mijloace de transport în comun în plus faţă de cele 44 de autobuze noi pe care le primim tot printr-un proiect de la Ministerul Dezvoltării şi în plus faţă de cele 23 de tramvaie. Şi mai avem încă un proiect depus, tot pe PNRR, pentru troleibuze noi. În total, în aceşti patru ani în care sunt eu primar, vom avea toată flota înlocuită. Vom avea 150 de mijloace de transport în comun noi în Timişoara, toate electrice”, mai puncteaze dilul.

Fritz vorbește, tangențial, de priblemele majore de la STPT, societate aflată în prag de insolvență, dar rpeferă să picteze lucrurile în roz. ”Asta schimbă radical faţa transportului în comun din Timişoara şi în sfârşit, transportul în comun devine coloana vertebrală a traficului din Timişoara. Este un proiect strategic, de o importanţă istorică. Niciun oraş din Europa nu reuşeşte să facă faţă traficului auto decât dacă investeşte masiv în transportul  în comun, în calitatea lui, în confortul lui. Şi asta exact ceea ce facem noi. Ştim din sondaje că aglomeraţia din trafic este cea mai dureroasă problemă pentru timişoreni şi singura soluţie este să încurajăm cât mai mulţi timişoreni să folosească transportul în comun. O să avem nevoie şi de alte investiţii, şi de alte schimbări la STPT, dar cred că în ultimii 100 de ani nu a mai existat un proiect de transformare a transportului în comun de o asemenea amploare”, mai spune primarul.
Dominic Fritz promite că primele mijloace de transport în comun noi ar putea veni chiar anul viitor, în contextul în care, printr-un proiect derulat la nive central, urmează să primim și autobuze electrice noi, fabricate tot în Turcia. ”Urmează semnarea contractului de finanţare apoi vom lansa licitaţiile. Cu un pic de noroc, nu exclud ca până la sfârşitul anului viitor să vedem primele mijloace de transport în comun schimbate. Analizăm inclusiv varianta de a ne prevala de o clauză din contractul cu Bozankaya să luăm tramvaie de la ei, în continuare, fără să mai facem o licitaţie. Juriştii noştri vor analiza cu ministerul, dacă acest lucru este posibil. În acets caz, am putea ca la anul să aducem primele tramvaie plătite prin acest contract. Multe oraşe au spus că nu se poate, dar iată că dacă investeşti, se poate. Noi refacem şi trei linii mari, refacem staţii, aducem 150 de mijloace de transport noi, facem o transformare, împreună cu Banca Europeană de Construcţii şi Dezvoltare şi cu experţii lor, în STPT. Nu am niciun dubiu că transportul în comun va fi mult mai de calitate în Timişoara”, mai spune edilul.
Altfel, din păcate, timișorenii stau zecid e minute în prezent dupăt ransportul în comun, unul tot maie vitat de cei care au posibilitatea deplasării cu automobilul. Criza de șoferi e tot mai acută, iar comunica umple geamurile tramvaielor, autobuzelor și troleibuzelor cu afișe de angajare, care aparent nu stârnesc interesul multor persoane. Noul director instalat, Constantin Cocheci, adus de la AEM, pe linie useristă, are însă alte preocupări principale, cum ar fi să complice existența echipelor care joacă pe Stadionul Electrica, în contextul în care orașul nu oferă alternative decente pentru sport!

LĂSAȚI UN MESAJ