Anul acesta, chiar după Paștele ortodox, la finalul lunii aprilie, presa timișoreană fusese convocată la inaugurarea noilor stații de încărcare a mașinilor electrice, dar totul s-a anulat. Ei bine, nu era făcută recepția și, abia acum se fac demersuri pentru a se stabili tariful, care urmează să fie votat de consiliul local.

În Timișoara s-au montat 16 stații de încărcare pentru mașini electrice sau hibrid, în cadrul unui proiect cu bani de la Administrația Fondului de Mediu, început de fostul primar Nicolae Robu. Stațiile nu aveau recepția finala făcută în aprilie, când s-a anulat inaugurarea și rămâne de văzut când se va vota tariful, căci nu se știe la care ședință de consiliu local va intra proiectul la vot (astăzi este una extraordinară). Tariful propus este de 0,8071 lei / kWh  fără TVA + 10 %  cheltuieli legate de tranzacționarea produselor, servicii de interconectare și comisioane. Așadar, tariful final e de 0,8878 lei fără TVA, respectiv 1,0564 lei cu TVA / kWh pentru serviciul de încărcare a vehiculelor electrice în stațiile de încărcare cu curent alternativ (AC) și curent continuu (DC).

Unele stații se află în parcări publice, iar autoritățile atenționează că tariful de încărcare nu cuprinde și plata parcării. Tariful va fi, de asemenea, ajutat când apar scumpiri. 10% din încasări rămân la Smart Charge  și reprezintă costul pentru tranzacționarea produselor, serviciilor de interconectare și comisioanele aferente (sistem bancar, operatori de telefonie mobile, integrator plăți, administrare platformă software). Cele 16 stații, câte două în locații, au locul marcat cu verde și sunt exclusiv pentru mașinile care funcționează cu curent. La fiecare stație există panouri informative, atât pentru cardul de încărcare sau codul de încărcare, cât și pentru cei cu aplicația Evgo Smart Charge, familiară utilizatorilor de vehicule electrice.

La stații, plata se poate face doar cu cardul. Există un ecran tactil accesibil persoanelor cu dizabilități, dar și un sistem de protecție la supratensiuni și descărcări electrice. Vor exista, la orice stație, senzori d e parcare, care vor avertizat optic că locul e ocupa,t informaței transmisă și în rețea, pentru sistem monitorizare stație, dispecerat . În sistem se vor transmite aceste date: ora de începere a încărcării, statusul, parametrii, ora finalizării încărcării și costurile totale pentru încărcare. stațiile au costat 2.223.752 lei (fără TVA), și au fost realizate de Evog Green Motion SRL.

Iată și locațiile: I.C. Brătianu, Calea Aradului – str. Cugir, Piața Iancu Huniade, Acad. Alex. Borza – str. Michelangelo, str. Martin Luther, str. Gheorghe Dima, bd. Take Ionescu, Piața 700, bd. Republicii, bd. Revoluției din 1989, splaiul Nicolae Titulescu, bd. Mihai Viteazul-2 stații, str. Plauțius Andronescu, str. Aștrilor (Al. Martir Eugen Nagy), bd. 16 Decembrie 1989 / Calea Șagului.  conform primăriei,

în municipiul Timișoara au fost înregistrate 2791 de mașini electrice, din care 677 sunt acționate electric și 2114 hibrid.

foto: economica.net

LĂSAȚI UN MESAJ