Mai există coerență politică la PNL Timiș? După ce consilierii locali PNL au votat în mod suspect noul regulament de parcare din Timișoara, liberalul Marilen Pirtea îi contestă eficiența într-un comunicat.
Singurul care a criticat în mod argumentat sistemul de parcare nou a fost Dan Diaconu, fostul viceprimar, acum consilieri local PNL. În rest, în frunte cu viceprimarul actual Cosmin Tabără, liberali au votat proiectul, fără săs e mai certe cu useriștii. într-un pacifism foarte discutabil, ce ridică semne de întrebare. Iată că nici Pirtea nu e încântat de noul regulament. ”Timișoara: același oraș, o rețea de străzi aglomerată, absența investițiilor în parcaje de tranzit, un sistem de transport public în suferință, a cărui dezvoltare se realizează în ritm foarte redus. Aceasta este realitatea imediată și vizibilă, pe care, trebuie să recunoaștem, așteptam să o vedem schimbată, într-o administrație nouă, în care și liberalii au sperat să va fi posibilă o nouă viziune de dezvoltare”, spune deputatul, care e și rector al UVT.
În principal, Pirtea susține că nu există parcări care să încurajeze oamenii să lase mașina la intrarea în oraș și să ia transportul în comun spre centru. ”Consiliul Local Timișoara e decis adoptarea unui nou sistem de taxare Timpark pe domeniul public. Prin supra-tarifare, se descurajează timpii lungi de parcare pentru străzile din zonele centrale, ceea ce este o politică normală în aproape toate orașele europene. Ceea ce nu este normal, ceea ce va îngreuna și mai mult mobilitatea din Timișoara, este chiar absența soluțiilor concrete pentru parcajele de tranzit, intermediare pentru utilizarea transportului public de acces spre centrul orașului. Până când nu vor fi oferite alternative de parcare în zonele de intrare în oraș și în cele mediane, pentru a lega transportul cu automobilul propriu de transportul public, Primăria Timișoara nu face altceva decât să supra-taxeze parcarea în zona centrală, să extindă taxarea parcării la nivelul unui număr nou de străzi, mai mare cu peste 20% față de vechea hartă a Timpark, fără să aducă soluții pentru descongestionarea traficului din centrul orașului”, punctează liberalul.
Pirtea spune că taxarea parcării pe un număr mai mare de străzi va duce doar la mai multe cheltuieli pentru timișoreni, nu și la decomegstionarea traficului. ”Dacă până anul trecut, în sistemul Timpark se taxa parcarea pe 155 de străzi, în noul sistem, adoptat în această săptămână de Primăria Timișoara, sistemul de plată parcare Timpark s-a extins la 212 străzi. Va crește brusc și confortul în traficul urban timișorean? Sau doar vom plăti mai mult, pentru un rezultat discutabil?”, a mai punctat deputatul.
Tarifele vor intra în vigoare din 31 martie 2022.