Mai multe publicații timișorene, inclusiv Timișplus, au scris că CJT riscă să piardă finanțarea europeană pentru lărgirea la patru benzi a DJ 691. Un lucru pe care președintele instituției, Alin Nica, îl știe foarte bine, dar profită de ocazie pentru a-și mai face puțină campanie electorală, împotriva lui Fritz.
Lărgirea, atât prin Giarmata, începută, cât și Dumbrăvița, neîncepută, trebuie să fie gata până în decembrie 2023, altfel se depășește termenul pentru Programul Operațional Regional 2014-2020. Luni, în cadrul unei conferințe de bilanț a ADR Vest, chiar la întrebarea reporterului Timișplus, directorul Sorin Maxim a spus că se va pierde toată finanțarea europeană pe proiect. Șantierul propriu-zis e împărțit în două tronsoane, unul, început de firma Technocer, care a lucrat în bătaie în joc, în Giarmata, adică de la centură la autostradă, și celălalt, de la orșa la centură, prin Dumbrăvița, neînceput, cu un proiect pentru care trebuie actualizați indicatorii de cost. Maxim a punctat că finanțarea e per tot proiectul, iar dacă nu se termină și lărgirea prin Dumbrăvița, banii decontați până la 31 decembrie 2023 ar trebui returnați.
În Dumbrăvița, stâlpii de troleibuz sunt tot acolo. ”Refuzul Primăriei Timișoara de a preda stâlpii și rețelele de alimentare pentru troleibuze echivalează cu blocarea și, în curând, pierderea finanțării europene. Noi, la Consiliul Județean Timiș, am restartat proiectul. În două săptămâni încheiem depunerea ofertelor pentru tronsonul de la benzinăria Socar la autostradă, însă în absența colaborării Primăriei Timișoara nu putem atinge indicatorii de proiect. Acest lucru înseamnă afectarea semnificativă a gradului de absorbție a fondurilor europene, e sabotaj față de cetățeni și față de parteneri. Primăria Timișoara s-a comportat neloial interesului comunității și a acționat strict pe considerente politice”, a declarat Alin Nica.
Deși Sorin Maxim nu a adus deloc în discuție situația stâlpilor de troleibuz, în comunicatul de presă al Consiliului Județean Timiș se precizează, fantasmagoric, că dacă stâlpii nu se predau până la Crăciun, se pierd banii. ADR Vest este interesată doar ca proiectul să fie gata la 31 decembrie 2023, nicidecum de detalii de acest tip, însă Nica dorește să manipuleze opinia publică, electoral. ”Sper ca Primăria Timișoara să își reconsidere poziția și să iasă din starea de adormire administrativă. Le-am propus autobuze electrice, am explorat varianta a trei benzi pe anumite porțiuni, am încercat mai multe soluții, orice ar salva finanțarea europeană!”, mai spune Nica.
Pentru a termina lucrarea lăsată plină de gropi în Giarmata, 28 decembrie e termenul-limită de depunere a ofertelor. Urmează evaluarea lor și desemnarea unui câștigător, care să termine lucrarea de care Technocer și-a bătut joc. În fapt, dacă Nica ar dori să se plângă, ar putea să indice spre contractul încheiat de fosta conducere a CJT (PSD), unul extrem de păgubos, reziliat la ”noroc”, căci firma a rămas fără poliția de la asiguratorul City Insurance și astfel, CJT a profitat de moment. Președintele CJT are însă, se pare, un interes de a-l ataca pe Dominic Fritz, total nevinovat în acest caz.
De altfel, dacă analizăm mai atent, putem vedea că Nica se ceartă cu ”aripa” Simonis din PSD, nu cu ”aripa” (dacă se mai poate vorbi de așa ceva) Călin Dobra, ”exilat” de președintele actual al PSD Timiș în ipostaza de candidat la Primăria Lugoj, pentru alegeri anticipate parțiale car enu știe dacă vor mai avea loc oricum! Conform proiectului inițial, era prevăzut că șantierul prin Dumbrăvița să înceapă dup ce drumul e lărgit prin Giarmata, pentru a nu bloca traficul. Cât despre stâlpii de troleibuz, cu ajutorul lor circula linia M14, una ”subordonată” SMTT și STPT.