Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat câștigătoarea pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru trei sectoare din drumul expres Lugoj-Craiova. Este vorba de o asociere de trei firme, dintre care două sunr românești.
Drumul expres Lugoj-Craiova e partea „majoră” din ceea ce trebuia să fie autostrada A6, care e acum doar un „ciot” între Balinț și Lugoj. De când a venit ministrul Sorin Grindeanu, a împărțit drumul-expres în patru secoare. Acum s-a finalizat licitația pentru studiile de fezabilitate pentru sectoarele Filiași-Drobeta Turnu Severin, Drobeta Turnu Severin – Domașnea și Domașnea – Caransebeș. CNAIR a desemnat drept câștigătoare asociaerea dintre Irimat Cons SRL, o firmă de Ploiești cu activitate din 20015 și cu 30 de angajați anul trecut, Studio Corona civil Engineering SRL (sucursala unei firme din Torino) și Infranova Soluții Tehnice în Constrcuții SRL, firmă din București, cu activitate din 2011 și care anul trecut a avut patru angajați.
Contractele se vor semna după ce trece perioada de contestații, de zece zile lucrătoare. Tronsonul până la final va fi asigura prin drumul Craiova – Târgu Jiu. De al Filiași la drobeta Turnu Severin sunt 70 de km, iar contractul pentru studiu are o valoare de 19.912.613,44 de Lei fără TVA, iar durata totalîă e de 20 de luni. De la Drobeta Turnu Severin la Domașnea sunt 65 de km, contractul pentru studiu are o valoare de 32.850.683,62 de Lei fără TVA, cu un termen total de 28 de luni. În fine, de la Domașnea la Caransebeș este vorba de 45 de km, iar contractul pentru studiu valorează 17.908.135,44 de Lei fără TVA, iar terenul e de 24 de luni.
Pentur realizarea studiului de fezabilitate pentru porțiunea de la Lugoj la Caransebeș, încă se analizează ofertele și nu se știe când se va desemna un câștigător. Așadar, mai durează mult și bine până când vom scăpa de coșmarul de pe DN 6.