Serviciul de administrează parcările în oraș a cumpărat o mașină care va avea camere și un sistem pentru a vedea dacă mașinile parcate sunt conduse de șoferi ce efectiv plătesc în sistemul Timpark. Deocamdată, este vorba de un proiect-pilot.
Mașina achiziționată este marca Logan și are două camere de detectare automată a numerelor de înmatriculare. O dată identificat numărul, se transmit datele în timp real către echipele de teren și către o bază de data centralizată. „În Timișoara vrem ca regulile să fie respectate. Implementăm, începând de luni, un nou sistem mobil de control al parcării. Avem toate intențiile să automatizăm și digitalizăm modul în care se fac aceste verificări. Vrem să creștem sistemul de parcare în Timișoara, fără a crește în mod direct proporțional și numărul angajaților și câtă vreme vom rămâne blocați într-un sistem de verificare manuală a parcării, e foarte clar că vom fi ineficienți. Toate parcările care sunt reglementate prin TimPark sunt introduse într-o hartă digitală, avem o locație exactă a fiecărei parcări și pe măsură ce noua mașină le străbate, verifică fiecare vehicul parcat, număr de înmatriculare, tipul de abonament și dacă și-a plătit sau nu abonamentul”, a transmis viceprimarul Ruben Lațcău.
Vor fi verificate doar mașinile care staționează, nu și cele oprite, adică cele ce stau până la 5 minute într-un loc. Vor fi mai multe echipe de verificări, căci Timpark are acum nouă astfel de echipe. „Noul sistem mobil de verificare ne permite să străbatem de două-trei ori pe zi tot orașul. Intenția este ca, de săptămâna viitoare, să ne organizăm în două schimburi. Unul care să meargă de dimineață în zona centrală și un schimb de după-masă”, a mai adăugat viceprimarul.
Pentru Logan s-au plătit 70.000 de lei cu TVA,iar pentru sistemul de camere, există un contract de 45.000 de lei cu TVA.