Ca de obicei, când trebuie să se facă investiții seriase la Timișoara se găsesc ”prilejuri” de discuții pentru a nu se face nimic. Nici modernizarea căii ferate ce taie orașul de-a curmezișul, parte a modernizării rutei feroviare dintre Arad și Caransebeș nu fac excepție.
Sorin Grindeanu spune că cei e la Primăria Municipului Timișoara nu dau avizele. ”Proiectul feroviar pe partea ce traversează Timișoara în acest moment nu are toate agreementurile (n.r avizele) de la primărie. Am ajuns fix unde nu-mi doream să fie ultimul proiect care primește avizele. S-au primit toate avizele la Cluj, cu Primăria Oradea lucrurile au fost scurt discutate, cu lucruru care au fost în favoarea proiectului, cu Cluj la fel. Astăzi voi avea o discuție cu domnul primar. Sperăm să depășim aceste obstacole în jurul acestui proiect important azi”, spunea Sorin Grindeanu, azi dimineață. Tronsonul Arad-caransebeș va fi pentru trenuri de mare viteză. xistă patru porțiuni, una de la Arad în Ronaț, cea de pe teritoriul Timișoarei, cu mai multe pasaje la trecerile cu calea ferată, linia de la Timișoara la Lugoj și apoi, până la Caransebeș.
Ruben Lațcău a lăudat suspect de mult ministrul pe care altădată USR îl hulește. ”Am avut o întâlnire extexm de bună cu domnul ministru Grindeanu, echipa de la CFR Infrastructură și antreprenorul WeBuild. Aprecim foarte mult că domnul Grindeanu și-a făcut timp să ne vedem pe acest subiect și să discutăm cu toți factorii de decizie la masă ca să putem să găsim soluții. Sunt unele soluții propuse de proiectant, care sunt soluții improprii și vor crea mai multe pribleme decât vor rezolva prin modul prin care au fost propuse. Este un proeict extrem de mare, ne dorim să se facă. Calea ferată trebuie să fie reabilitată, gara trebuie să fie reaiblitată, și salutăm inițiativa domnului ministru Grindeanu de a împinge toate aceste proiecte, dar ele trebuie să fie gândite în așa fel încât și peste 5-10-15 ani să ne bucurăm de aceste investiții, nu să ne fie rușine că au fost făcute sau să ne întrebăm cine a gândit respectivele investiții”, a spus Lațcău.
Un exemplu concret este pasajul din zona UMT, care ar deveni un coșmar, atunci când ar fi finalizat (cine știe peste câți ani). ”Sunt propuneri, cum e cea de pe Gheorghe Adam, unde proiectantul a venit cu o propunere prin care, practic, bulevardul acesta de patru benzi (inelul 4) se ingustează la o bandă pe sens de la două benzi, pe o bucată de niște zeci de metri. Am fi avut o soluție care ar fi blocat, până la urmă, intersecția de pe Calea Lugujului. Evident că noi nu putem să acceptăm o astfel de soluție care să vină și să gâtuiască traficul la zona UMT. Ministrul Grindeanu este în întregime de acord cu noi și a cerut proiectantului să vină cu o soluție care să rezolve acesastă situație”, a mai spus Lațcău.
El a adus în discuții și problemele pasajul din Ronaț. ”La Radu de la Afumați, unde, deși primăria a vrut să mute acel pasaj pe strada C.A. Rosetti, am înțeles limitele pe care le re CFR, atât ca și timp, cât și ca și finanțare. Am acceptat să fie acel pasaj pe Radu de la Afumați, chiar dacă creează anumite probleme. Dar pasjaul pe care proeictantul l-a propus primăriei în comisia de circulație nu asigură relații de stânga-drepata dincolo de calea ferată, ba mai mult decât atâta, vine cu un drum de 4 metri și două benzi pe sess. Eu nu știu cum se pot face două benzi pe sens pe un drum de 4 metri. Că nu încap două mașini mari una lângă alta. Sunt propuneri pe care preictantul le-a făcut, care nu respectă normativele de proeictare. Noi nu putem să le aprobăm în felul acesta”, a mai spus vicele.
Vicele USR a mai explicat că autorizația de construcție o dă oricum CFR, dar primăria trebuie să avizeze și nu o poate face în ”orb”. ”Noi nu suntem beneificiari. Noi putem doar să dăm avize pe soluții de trafic. Dar dacă acele soluții nu respectă normativele legale, noi nu avem cum să le avizăm. Ministrul Grindeanu a fost foarte deschis la aceste puncte, le-am prezentat în întregime și săptămâna viitoare joi vom avea o ședință la București. Antprenorul și-a luat angajamentul, ca toate problemele pe care primăria le-a ridicat și CFR-ul le-a acceptat ca puncte corecte și care trebuie să fie ajustate vor avea soluții noi. Sper ca aceste soluții să fie definitive”, a mai spus Ruben Lațcău.
Cine știe peste câți ani va și începe acest șantier…