Deși s-a plâns tot anul că sunt puțini bani în instituție, până la urmă, Fritz va cumpăra și un sistem de digitalizare în fluxuri, pe lângă o centrală telefonică digitală. De data aceasta, a doua achiziție se va face la licitație, pentru că centrala se ia cu achiziței directă.
Rolul sistemului de digitalizare și automatizare a fluxurilor este de a face ca în primărie să se lucreze cu adevărat digital. Acum, 95% dintre angajați încă tipăresc și ”plimbă” hârtii. Schimbarea e neceară pentru a fi cu adevărat un smart city, iar cu un astfel de sistem, s-ar putea plăti atxe pe loc, precum cele pentru mașinile cu restricții de tonaj, sau s-ar putea face imediat rost de diverse documente. Primăria anunță că lansează licitația pentru acest sistem, cu soluții software, dezvoltate și integrate în platforma software Microsoft 365 , pentru care se va folosi tehnologia ”low code”, care scurtează timpul de dezvoltare și costul aplicațiilor.
Fritz spune că primăria va face economie la consumabile. ”Ne dorim servicii de secol XXI, dar folosim în continuare pixul și hârtia și aducem oamenii la ghișeu. Cheltuim peste un milion de lei pe an pe imprimate (hârtii, tonere, xerox). Este absolut necesar ca Primăria Municipiului Timișoara să folosească un sistem unitar de aplicații software, care, pe de o parte, să simplifice, pentru cetățean și pentru funcționar, proceduri care acum sunt consumatoare de timp, și, pe de altă parte va monitoriza eficiența angajaților sau elementele care blochează performanța”, a declarat edilul.
După licitație, contractul va dura 6 luni, iar , valoarea estimată a acestuia fiind de 910.000 de lei, inclusiv TVA