La începutul lunii aprilie, ca urmare a stării de urgență, Ordonanțelor Militare și a creșteriii numărului de cazuri de coronavirus, Primăria Municipiului Timișoara a redus semnificativ programul cu publicul. Excepțiile sunt doar câteva, iar unele documente pot fi solicitate online.
Astfel, accesul cetățenilor la ghișeele de preluare a cererilor pentru eliberarea actelor de identitate se face numai în baza unei programări online prealabile și doar din anumite motive: pierdere, furt, distrugere, dacă este vorba de primul buletin, eliberat la 14 ani, sau dacă buletinul trebuie schimbat, deoarece a expirat înainte de 15 martie, întrucât pe perioada stării de urgențe, documentele care expirau se prelungesc până la ridicarea stării, automat.
La ghișeu, se limitează numărul persoanelor, ca măsură de siguranță. Astfel, are acces titularul cărții de identitate, găzduitorul, iar în cazul în care titularul buletinul este minor, după caz, pe lângă găzduitor, va fi prezent și reprezentantul legal al copilului. Primăria îndeamnă cetățenii ce plătesc taxe la Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara să o facă online, fără să fie nevoie să se autentifice în sistem. Pentru plăţile efectuate în ziua precedentă depunerii cererii, nu este necesar să se prezinte dovada achitării taxei cu extras de cont.
Iată lista completă de activități cu publicul care se suspendă:
- preluarea documentelor pentru înregistrarea deceselor; în conformitate cu prevederile Dispoziţiei 3220723/27.03.2020, a Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Afacerilor Interne transmiterea documentelor se va face exclusiv de către medicul care constată decesul sau persoana desemnată din cadrul unităţii medicale, pe adresa de e-mail deces@primariatm.ro
- preluarea declaraţiilor de căsătorie;
- preluarea documentelor pentru nou-născuţi, emise de Maternitatea Odobescu; documentele pentru înregistrarea acestor naşteri vor fi transmise prin e-mai de către persoana desemnată din cadrul unităţii medicale, în baza unei proceduri comune;
- depuneri cereri pentru obţinerea certificatelor de stare civilă, duplicate;
- depuneri cereri pt. transcrierea certificatelor de stare civilă emise de autorităţile din străinătate
- depuneri cereri pt. înscrierea menţiunilor din străinătate (divorţ, schimbare nume, încetarea căsătoriei – evenimente care au avut loc în străinătate)
- depuneri cereri pt. schimbarea numelui pe cale administrativă
- depuneri cereri pentru rectificarea actelor de stare civilă, modificarea Codului Numeric Personal înscris eronat în actele de stare civilă – în aceste situaţii cererile însoţite de actele doveditoare, în copie, pot fi depuse online pe adresa de e-mail: evpers@primariatm.ro
- depuneri cereri pt. înregistrarea tardivă a naşterii
- depuneri cereri pt. eliberarea extraselor multilingve de stare civilă, a adeverinţelor de celibate – documente utilizate la autorităţile din străinătate
- depuneri cereri pt. completarea formularului E401 – documente utilizate la autorităţile din statele member ale Uniunii Europene
- depuneri cereri pt. furnizarea din RNEP a datelor cu caracter personal, respectiv pt. eliberarea adeverinţelor privind istoricul de domicilii – în aceste situaţii cererile însoţite de actele doveditoare, în copie, pot fi depuse prin poştă sau online pe adresa de e-mail: evpers@primariatm.ro; la ridicarea documentelor petenţii se vor prezenta personal cu documentul de identitate în original;
- depuneri cereri pt. atestarea domiciliului din RNEP necesar la autorităţile din străinătate.
- depuneri cereri având ca obiect eliberarea cărților de identitate pentru motivul expirare – potrivit art. 14 din Decretul nr. 195/16.03.2020, emis de Preşedintele României, se menţine valabilitatea documentelor eliberate de autorităţile publice care expiră pe perioada stării de urgenţă.
- depuneri cereri având ca obiect eliberarea cărților de identitate pentru cetăţenii români care doresc să-şi schimbe domiciliul din străinătate în România
- depuneri cereri având ca obiect eliberarea cărților de identitate provizorii pentru cetăţenii români domiciliaţi în străinătate şi care doresc reşedinţa în România