DISTRIBUIȚI

La începutul anului, pe Facebook, primarul Nicolae Robu prezenta o listă de proiecte infrastructurale care aveau să schimbe fața Timișoarei. Multe dintre transformări erau descrise ca având să fie făcute pe modelul Orion. Dar, pe strada Martir Vasile Balmuș, care se intersectează cu Orion, primarul anunța că avea să implementeze un nou concept urbanistic pentru spațiul dintre blocuri, în perimetrul Vasile Balmuș – Constantin Prezan. Mai multe despre ce înseamnă acest nou concept urbanistic nu am mai aflat. Dar, surpriză!, el nu înseamnă, se pare, ceva mai mult decât realizarea de parcări!

Anul trecut, pe strada Martir Vasile Balmuș s-au realizat 127 de locuri de parcare, s-au turnat 433 de metri de asfalt, s-au amenajat 655 de metri de trotuare și s-a amenajat o zonă verde, unde s-au plantat 21 de copaci. În plus, s-au băut câteva zeci de doze de bere – cu dedicație de la domn primar. Lucrarea a fost executată de societatea Drumuri Municipale, la valoarea de 689.600 lei. Anul acesta, strada se află din nou pe lista lucrărilor de întreținere. Se lucrează intens chiar și în ziua de astăzi.

balmus 2 - CopyAndras Tamas locuiește pe această stradă. Dumnealui nu este de acord cu acest nou concept de amenajare pentru că spațiile verzi pierd în fața parcărilor. Dumnealui numește spațiu verde și spațiul cu vegetație ornamentală din fața blocului, de fapt o zonă tampon, amenajată estetic, care să ofere mai multă intimitate în special celor care locuiesc la parterul blocurilor. Acest spațiu este înlocuit cu parcare, pentru a face mai mult loc mașinilor. De aici şi reclamaţia locatarului. Anul trecut s-a optat pentru trasarea parcărilor de o parte și alta a străzii. Nu a fost o idee genială pentru că traficul nu era fluent. Așadar, ca o soluţie de rezervă, şi zonele dintre blocuri sunt transformate în parcări, până sub geamurile oamenilor. Și în anul 2011 au fost realizate parcări în spațiul dintre blocuri, unele ecologice, tot din bani publici. Domnul Tamas se întreabă de ce nu mai sunt ele viabile, și este nevoie de şi mai mult asfalt. Mai ales că acum apa pluvială va fi preluată de asfalt, dar fără șanțurile necesare pentru preluare. În cazul parcărilor ecologice apa pluvială era preluată direct în pământ, după ce era filtrată printr-o pătură de nisip.

Așteptăm să vedem dacă noul concept pilot de amenajare vizează și adevăratele spații verzi, cele de la intersecția cu Orion, pentru care există cereri de amenajare încă din 2011, și pentru care se ceruse chiar efectuarea unui studiu de fezabilitate.

Mirabela VLAD

LĂSAȚI UN MESAJ