Șantierul de renovare astfel încât calea ferată dintre Arad și Caransebeș să fie una de mare viteză nu decurge deloc bine. Cele mai multe probleme sunt pe tronsonul ce traversează Timișoara.
În prezent, se lucrează doar pe tronsonul dintre Lugoj și Timișoara. De la Gara de est la Ronaț, lucrurile stau însă rău. „Nu pot să spun că sunt mulțumit. Abia acum s-a început, sunt tot felul de întârzieri. S-a ajuns într-un final al acel acord. Calendarul e foarte strâns. Noi trebuie să terminăm la final de 2026. Nu am niciun fel de emoție că toate drumurile cuprinse în PNRR vor fi gata la timp. Am semne de întrebare pe zona de CFR, pe anumite loturi. Vor trebui să aibă un ritm foarte bun, ca în doi ani și jumătate să se încadreze”, a spus ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a amintit că Primăria Timișoara a întârziar lucrurile, cu dorințe de a schimba proiectul pasajului de la Baader.
În următoarele săptămâni va începe treaba și de la Timișoara la Arad și de la arad la Caransebeș. „Lugoj-Timișoara e în faza de execuție, se lucrează bine. În următoarele săptămâni se va începe de la Ronaț Spre Arad. În două luni se va începe lucrul pe Lugoj-Caransebeș. Ritmul trebuie să fie unul bun ca să ne înscriem în calendar”, a mai adăugat Grindeanu.
Termenul-limită pentru absorbția de bani prin Programul Național de Redresare și Reziliență este 31 decembrie 2026.