DISTRIBUIȚI

Municipiul Lugoj va beneficia de o investiție importantă din fonduri europene, cu ajutorul cărora se va crea o rețea importantă de piste pentru bicicliști în fosta capitală culturală a Banatului de odinioară. Ieri, autoritățile au semnat contractul pentru acest proiect important.

Agenția pentru Dezvoltare regională Vest și Primăria Municipiului Lugoj a semnat ieri contractul pentru proiectul care își propune să readucă Lugojul la renumele de ”Orașul bicicliștilor”. Se va realiza o rețea interconectată de piste în tot orașul, iar reprezentanții ADR punctează că se va putea străbate orașul pe pistă în doar zece minute, desigur, timp scurt care nu e accesibil oricui, orașul fiind destul de mare. Pistele vor lega cartierele de zonele industriale, centru și instituțiile de învățământ. De asemenea, va exista un sistem de bike-sharing ca la Timișoara, cu două stații de închiriere, în zona Universității Drăgan și la Parcul Gării. De asemenea, se vor amenaja zone pietonale pe străzile Alexandru Mocioni și Horia, unde va spori și spațiul verde. Proiectul va trebui să fie gata în ianuarie 2027. Prin acest proiect se estimează că numărul utilizatorilor de piste de biciclete din Lugoj va crește cu 37%.

Sorin Maxim spune că altfel de proiecte sunt vitale, dar trebuie să fie binefăcute. ”Orașele au nevoie de mai multe opțiuni pentru a reduce dependența de autoturismele personale. Prin Programul Regional Vest sunt disponibile peste 157 de milioane de euro pentru investiții în îmbunătățirea transportului public și promovarea modurilor de transport ecologice. Aceste investiții sunt esențiale pentru Regiunea Vest, deoarece ajută la decongestionarea traficului și la reducerea poluării urbane. Transportul nemotorizat și activ poate transforma orașele, dar, pentru ca fondurile să fie utilizate eficient și pentru a încuraja utilizarea pistelor de biciclete, traseele trebuie să fie bine planificate, coerente și să ofere rute utile, cum ar fi cele către școli, centru, dar și către zonele periferice ale orașului. Este de asemenea important ca pistele să fie separate de traficul auto și pietonal, pentru a asigura siguranța utilizatorilor”, spune directorul ADR Vest.

În prezent, doar 12% dintre lugojeni mai folosesc bicicleta ca mijloc de transport. 87% dintre persoane însă au folosit cel puțin o dată vehiculul pe două roți, fie pentru un drum, fie pentru recreere. Însă mulți ezită să facă din acest lucru un obicei. 43% dintre lugojeni spun că mersul pe bicicletă interferează mult cu traficul din oraș și asta reprezintă un impediment, iar 37% dintre ei susțin că lipsa de continuitate a pistelor și prezența traficului greu îi împiedică să epdaleze mai des.

Proiectul va avea un cost total de 87, milioane de euro, air fondurile europene vor însuma 5,3 milioane.

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ