DISTRIBUIȚI

De ani de zile, timișorenii visează să nu mai stea la cozi interminabile prin Dumbrăvița și Giarmata, pentru a urca pe autostradă. Proiectul, cu bani europeni, e în desfășurare pentru Giarmata, unde se lucrează în ritmul melcului ”turbat”. Din senin, în contextul în care scandalul cu publicarea domiciliului și a diplomelor a făcut ca pe Fritz să-l lase nervii, Alin Nica acuză primăria că blochează începerea lărgirii DJ 691 prin Dumbrăvița.

După cum spuneam, șantierul început de toamna trecută, chiar înainte de alegeri, în Giarmata (foto), e într-un stadiu absolut rușinos, la undeva la 20-30% din lucrări făcute. Practic, în marginea șoselei existente totul e spart, dar cam atât. În acest conetxt, Consiliul Județean Timiș spune că Primăria Municipiului Timișoara, care e parteneră în proiect refuză să emită ordinul de scoatere de sub tensiune a liniei de troleibuz, mai precis, a M14, care merge până în capătul comunei Dumbrăvița. Deși și cei de la CJT ar aștepta o evaluarea a dezastrului din Giarmata, în 20 mai, au semnat ordinul de începere a lucrărilor și pentru Dumbrăvița! Practic, ar fi două șantiere care ar afecta și mai serios traficul în zonă.

Troleibuzul ajunge acum din Timișoara la locuitorii din Dumbrăvița  pentru că s-au montat stâlpi pe fonduri europene. De atunci au trecut cinci ani și teoretic, se pot scoate stâlpii. Tot teoretic însă, ei ar trebui valorificați. De altfel, la predarea amplasamentului din Dumbrăvița, în mai, s-a discutat și de varianta trecerii stâlpilor chiar în mijlocul drumului. În trecut, s-a vehiculat varianta înlocurii troleibuzului cu autobuze, variantă despre care pomenesc și cei de la CJT. Instituția condusă de Alin Nica vorbește de rea-voință din partea primăriei timișorene, pentru ca toate costurile pentru refacerea altor stâlpi le-a preluat CJT, așadar, se pot scoate cei existenți acum.

Nica spune că CJT nu primește răspunsuri din primărie și că riscă să se piardă cei 80 de milioane de lei bani europeni pt DJ 691. ”Fac apel public către primarul Timișoarei, Dominic Fritz, să își îndeplinească obligațiile de partener în proiect sau să își asume în fața timișorenilor că lărgirea drumului de legătură cu A1 nu se va mai realiza, asta însemnând poluare în plus, trafic îngreunat și disconfort pentru sute de mii de oameni. Colaborarea cu Primăria Timișoara pe acest proiect este zero, aparatul de specialitate al CJ Timiș s-a izbit doar de tăcere și inacțiune. Cine nu a atras fonduri europene nu are de unde să știe ce înseamnă să le pierzi”, spune Alin Nica.

Reprezentanții primăriei spun că au comunicat cu CJT, dar au cerut și proiect tehnic pentru stâlpi, nu doar o sumă alocată. ”Primăria Municipiului Timișoara este neplăcut suprinsă de afirmațiile făcute de reprezentanții Consiliului Județean Timiș, cu atât mai mult cu cât în ultimele luni au existat discuții constante pe această temă, municipalitatea timișoreană arătând toată deschiderea pentru rezolvarea problemelor apărute în cadrul acestui proiect.  În primul rând, Primăria Municipiului Timișoara nu a refuzat să emită ordinul de scoatere de sub tensiune a rețelei de troleibuz, ci a cerut Consiliului Județean Timiș să prezinte, conform acordului de parteneriat dintre cele două instituții, un proiect tehnic de relocare a acestora prin care să se asigure funcționalitatea rețelei de troleibuz. Acest proiect nu a putut fi prezentat până în prezent. Prezența unor sume în deviz nu reprezintă o certitudine că se va soluționa favorabil, conform acordului de parteneriat, relocarea sistemului de transport public cu troleibuzul”, spun cei din primprie.

Cei din primărie spun și ei că șantierul din Giarmata e într-un stadiu ce nu ar permite și alte lucrări și par să ceară imperios păstrarea troleibuzului. ”În al doilea rând, Primăria Municipiului Timișoara și-a exprimat deja îngrijorarea cu privire la ritmul lucrărilor pe tronsonul 2 al acestui proiect, lucrări care, din informațiile pe care le deținem, sunt mult întârziate față de graficul stabilit, iar deschiderea unui nou front de lucru înainte închiderii lucrărilor pe sectorul 2 nu ar ajuta la accelerarea ritmului de lucru. Amintim că funcționarea rețelei de troleibuz care deservește Dumbrăvița este vitală pentru traficul din zonă, linia fiind folosită de mii de pasageri pe lună: copii care merg la școală, persoane care fac naveta, etc. Închiderea ei pentru o perioadă care poate să ajungă și la 2 ani, în ritmul actual de lucru, ar reprezenta un deserviciu pentru locuitorii comunei aflată lângă Timișoara.  Primăria Timișoara își manifestă în continuare toată deschiderea pentru deblocarea acestei probleme, atât timp cât va primi garanțiile necesare că linia de troleibuz nu va fi afectată de lucrări, lucru care este tehnologic posibil”, mai spun cei din primărie.

Practic, disputa e ca într-un banc, o dispută pe troleibuze sau autobuz, care blochează un drum vital pe axa viitarei aglomerații urbane adusă în disucție de politicieni Timișoara-Arad. Iar dacă tot e vorba de scoaterea de sub tensiune, se pare că între PNL și USR-PLUS, acest lucru e imposibil.

LĂSAȚI UN MESAJ