DISTRIBUIȚI

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune căe  sătul de situația de șpe șantierelor principalelor proiecte de infrastructură rutieră din jurul Timișoarei. Vicepremierul spune că se va prelava de noile pârghii legislative pentru a rezilia contracte dacă lucrurile nu se mișcă mai repede pe șantierul variantei ocolitoare de sud-est a Timișoarei și pe cel pentru legătura cu Autostrada A1 de pe la Sânandrei.

Ambele proiecte, într-o întârziere majoră, sunt monitorizate de CNAIR. ”Sunt două proiecte monitorizate. Drumul de legătură cu autostrada A1 de la sensul giratoriu de la Sânandrei și Centura Timișoareu. Ambele merg cu un timp foarte scăzut. Dacă la primul stăm de câteva luni. Compania care a câștigat licitația trebuie să depună garanția, ca să poaăt lua avansul, și nu sunt în stare, și ne aflăm în această situație. De partea cealaltă nu pot să spun că nu există lucrări, dar nu există la nivelul la care ar trebui, ca să se termine până la sfârșitul anului”, a declarat ministrul, în condițiile în care varianta ocolitoare de sud-est a Timișoarei, de la Ghiroda la Utvin, trebuia să fie gata  în primăvara aceasta, la doi ani de la startul lucrărilor.

Grindeanu rvea să dea firmelor notificări din 30 în 30 de zile maximum. Cu modificarea de legislație pe care a realizat-o, astfel, dacă executanții nu se țin de treabă, contractele se pot rezilia după trei luni și jumătate. ”Voi intra în perioada următoare în procedura pe care am autorizat-o cu schimbarea legislației. Nu-mi doresc să să fac rezilieri. Este ultimul lucru pe care mi-l doresc și eu și colegii, dar nici nu pot să stau pasiv să văd cum pierdem bani europeni, pentru că anumite companii nu sunt în stare să finalizeze ce s-au angajat să facă în contract. Nu pot să asist cum au au asistat alții dinainte mea, care știau foarte bine să dea din gură, dar la fapte erau zero”, a spus Sorin Grindeanu, cu referire la ”inamicul” Cătălin Drulă.

Altfel, pe porțiunea de drum județean spre Moșnița, unde va fi intersecția cu centura, drumul este în continuare neterminat pe o mică porțiune, care pune șoferii în dificultate. Grindeanu spune că a cerut firmei care se ocupă de centură, Tirrena Scavi, să toarne acolo asfalt, provizoriu, dar compania nu ar dori. „Am avut acum două săpătmâni o discuție cu cei de la compania care face centura, știind de această cerere. Există argumente și de partea lor. Ei spun că ar trebui să facă o lucrare ce mai târziu nu-și va avea rostul. Este vorba de lcurare pe care o cere CJT. Eu i-am rugat să facă un efort, să amanjeze acea intersecție până la finalziarea centurii”, a mai spus ministrul.

Altfel, despre proiecția unei centuri „întregi” a Timișoarei, în condițiile în care acum există doar porțiunea dintre Ghiroda și Calea Aradului, putem spune că pentru Centura de Vest, Grindeanu a dat de înțeles că lucrarea va fi egstionată de minister, în condițiile în care CJT și primăriile Timișoara, Săcălaz și Sânmihai trebuiau să se înțeleagă, pentru a forma o asociere.

 

LĂSAȚI UN MESAJ