Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a fost din nou în vizită la Timișoara. Social-democratul care are și calitate de vicepremier l-a criticat dur pe Alin Nica, pentru discuțiile despre dezolvatrea Terminalului cargo la aeroport. De asemenea, ministrul a spus că Primăria Timișoara blochează renovarea Gării de Nord.
Alin Nica s-a lăudat că a discutat cu potențiali investitori la Expoziția Mondială de la Dubai, pentru zona de transport mărfuri la Aeroportul Internațional Traian Vuia Timișoara. Grindeanu îi spune că ce face el are iz penal, ca în cazul lui Liviu Dragnea! ”Eu l-aș îndeamna să se uite la cazul Belina. Este identic! Poate nu a fost atent la ceea ce s-a întâmplat în acest moment. S-au purtat discuții în Dubai. Nu are nicio calitate, este copie la indigo cu cazul Belina. Dacă cineva bate la poarta Jilava și nu știe cum să i se deschidă… Nu este treaba mea! Ministerul Transporturilor este proprietar pe anumite hectare la aeroport. CJT nu are nicio calitate acolo, dar, în schimb, s-a dus la un investitor privat, spunându-le că ne-am înțeles să facem pe terenul miniserului. Cam așa a fost și cu Belina. S-a dat terenul de la un minister către consiliul județean, care l-a dat la Teldrum. În ce calitate s-au făcut aceste discuții? Cine e cel care a purtat aceste discuții?”, a spus Grindeanu.
Vicepremierul este deranjat că și CJT dorește ca CNAIR să facă un sens giratoriu care sădeservească comuna Remetea mea. pentru intersecția cu drumul ce vine sinre Bucovăț. ”I-aș îndeamna să citească OUG 43, în care spune că dacă ideea de a realiza un sesn giratoriu la Remetea Mare, către Bucovăț și celelalte localități. Nu e treaba CNAIR! Cel care cere și ridică problema ar trebui să-l facă el! Aș îndeamna CJT să citească bine legea și să vadă că ei sunt cei care trebuie să o rezolve. E o intersecție de drum județean cu drum național și drumul național nu are probleme de trafic. Conform OUG 43, administratorul drumului trebuie care are probleme trebuie să realizeze această intersecție. Consilierii domnului președinte ar trebui să-l învețe mai bine ceea ce are de făcut și care este cadrul legal. Vrem să dezvoltăm zona de cargo, nu ne întâlnim cu cineva pe stradă în Dubai și spui că i le dai, tu neavând nicio calitate”, a punctat ministrul.
Ministrul a înțepat, din nou, CJT și Primăria Municipiului Timișoara, pentru că nu se pot înțelege pentru a prelua șantierul viitorului inel de vest al centurii ocolitoare a Timișoarei. ”O să se ajungă în situația în care o să rămnem al CNAIR dacă lucrurile vor continua așa. Se va bloca toată această centură de vest într-un ping-pong al avizelor între primărie și consiliul județean. Titularul oricum este CNAIR și va rămâne. Eu am vrut să-l dau către autoritățile locale, se pare că nu înțeleg mesajul, meu. Dincolo de bătălia și dorința de a ieși în față, și de a se bate cu pumnul în piept. Să se înțeleagă CJT, primăria Timișoara și cele din Săcălaz și Sânmihaiu Român, să facă un ADI. Dacă vin la minister, în secunda 2 am semnat. Dacă nu, rămâne la CNAIR, eu nu mai pot să pierd timp”, a punctat social-democratul.
Grindeanu acuză și Primăria Timișoara că blochează renovarea Gării de Nord. ”Nu s-a schimbat nimic. Acea comisie din primărie a dat negație. Investiția a fost aprobată în baza unui proiect validat de către CFR la nivel național. Până acum, acel proiect nu a fost agreat de către primărie. Deci suntem în acest moment, investiția e blocată. Eu o să-i chem la o discuție cu cei pe ceid e la CFR, să încerce să schimbe proiectul. Dar tot ce a fost aprobat a fost pe acel proiect. Asta ar înseamna o reluare a întregii proceduri, ședinte, consilii de administrație, schimbări de temă. O să fie o întârziere pe acel proiect. Eu nu contest dreptul primăriei de a avea și de a impune o anumită viziune și dreptul proprietarului (n.r. CFR) de a avea o opțiune. O să cer să se deblocheze acest proiect, pentru că oricum e în întârziere”, a precizat ministrul.
De asemenea, Grindeanu a comentat și faptul că trebuie reluată licitația pentru cei 10 km de autostradă-lipsă dintre Margina și Holdea. ”CNAIR ar trebui să facă și o actualizare de prețuri astfel încât să fie doritori să facă acea porțiune. Din păcate, lucrurile nu au mers conform planului gândit de cei care au concept proiectul. A mers prost. A fost și acel proces care a durat mult și s-a încheiat la începutul anului acesta. O să fiu atent cu acest proiect, care parcă e blestemat. Eram prim-ministru când îmi spunea ministrul Transporturilor, Cuc, cum să facem bucata aceea, că trebuie nu știu ce pasaje pentru urși, noi neavând urși în Banat. Le voi cere celor de la CNAIR să dea termene scurte, pentru proeicte realiste”, a mai spsu Grindeanu.