DISTRIBUIȚI

După ce a cerut Guvernului României emiterea unei hotărâri care să scoată din domeniul public al statului unele suprafeţe de teren şi includerea acestora în domeniul public al municipiului Timişoara şi în administrarea Consiliului Local al municipiului Timişoara,  Direcţia Tehnică – Biroul Drumuri şi Poduri anunţă depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Reamenajare giraţie Calea Sever Bocu intersecţie cu I.I. De la Brad şi extindere la 4 benzi tronson I.I. De la Brad – str. Constructorilor . Este evident, primăria grăbeşte pasul pentru realizarea lucrărilor de extindere a reţelelor de transport,  finanţate cu bani europeni, punctual cele de extindere a reţelei de troleibuz. Acestea au termen de finalizare iunie 2015. Nu doar termenul limită presează finalizarea lucrărilor, ci şi volumul traficului spre acest punct, în continuă creştere. 

Datorită societăţilor comerciale existente pe teritoriul localităţii Dumbrăviţa, care însumează în jur de 2800 de locuri de muncă, fluxurile de călători atrase zilnic se situează în jurul valorii de 2500 de navetişti. De asemenea, din localitatea Dumbrăviţa către Timişoara sunt generate alte circa 4000 de deplasări, doar pentru muncă şi educaţie, la care se adaugă cele făcute în alte scopuri. În prezent aceste deplasări se efectuează cu autoturismele personale şi în mai mică măsură cu transportul public judeţean.

Înaintarea către Guvernul României a propunerii de emitere a unei hotărâri pentru scoaterea din domeniul public al Ministerului Afacerilor Interne prin Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Timişoara a unei suprafeţe de 266 mp din terenul situat şi a unei suprafeţe de 561 mp situate Timişoara şi includerea acestor suprafeţe de teren în domeniul public local a avut loc luna trecută şi a avut ca motivaţie  lucrările de extindere a sensului giratoriu la 2 benzi de la intersecţia str. Sever Bocu – str. Armoniei – str. I.I. de la Brad.  Această lucrare  este parte a  unor proiecte de investiţii parte componentă a unui megaproiect. Cele trei proiecte sunt extinderea la 4 benzi a str. Sever Bocu, pe tronsonul cuprins între str. Armoniei şi str. Constructorilor, proiectul extindere giraţie la 2 benzi a intersecţiei str. Sever Bocu – str. Armoniei – str. I.I. de la Brad şi proiectul ,,Extindere reţea troleibuz Dumbrăvița (Accesibilizarea zonei prin extinderea reţelei de troleibuz Timişoara – Dumbrăviţa).  

Prin contractul de finanţare nr. 3618/29.01.2013 semnat între Primăria Timişoara şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, a fost aprobată finanţarea realizării obiectivului de investiţie „Extindere reţea troleibuz Dumbrăviţa, finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1. Durata de implementare a proiectului este până în iunie 2015. În cadrul programului de modernizare a reţelei stradale a municipiului Timişoara este cuprinsă şi amenajarea intersecţiei dintre Calea Sever Bocu (Lipovei), strada Ion Ionescu de la Brad şi strada Armoniei.

În prezent în această intersecţie se întâlnesc patru ramuri: la sud Calea Sever Bocu (Lipovei) strada de categoria a II-a, la vest strada Armoniei – stradă de categoria a IV-a, la est strada Ion Ionescu de la Brad – categoria a II-a, iar la nord Calea Sever Bocu (care reprezintă DJ691) ce urmează să fie amenajată ca o stradă de categoria a II-a, cu 4 benzi de circulaţie (câte 2 pe sens) până la intersecţia cu traseul inelului IV (Str. Constructorilor) de circulaţie.

Administraţia  locală  subliniază că „este necesară amenajarea sensului giratoriu şi lărgirea la 4 benzi a tronsonului I.I. de la Brad, str. Constructorilor în vederea fluidizării”, iar noi suntem perfect de acord. 

Lărgirea urmează a se executa pe o lungime de circa 333 m. Realizarea celor 4 benzi de circulaţie pe Calea Sever Bocu (DJ 691) se face până la Inelul IV (str. Constructorilor) care reprezintă limita nordică a municipiului. Intersecţia dintre traseul DJ 691 şi Inelul IV va fi sistematizată  odată cu realizarea a 4 benzi de circulaţie în localitatea Dumbrăviţa.  Aici se realizează şi încărcarea/descărcarea de pe Autostrada A1, ceea ce conduce la aglomerări/blocaje în trafic. Creşterea sensibilă a intensităţii circulaţiei aduce cu sine mărirea timpului necesar pentru deplasare, respectiv de parcurgere a traseului de către vehiculele. Experienţa arată că infrastructura rutieră evoluează mai încet decât gradul de motorizare şi gradul de mobilitate al populaţiei, fapt pentru sunt necesare măsuri în avans pentru asigurarea fluidităţii circulaţiei pe drumurile publice.

Parte din terenul identificat pentru extinderea giraţiei la 2 benzi a intersecţiei str. Sever Bocu – str. Armoniei – str. I.I. de la Brad este în domeniul public al Satului Român.  Potrivit art. 9 alin. (1) din Legea nr. 213/1998 trecerea unui bun din domeniul public al statului în domeniul public al unei unităţi administrativ-teritoriale se face la cererea consiliului local, prin hotărâre a Guvernului. Trecerea suprafeţei de teren amintite în domeniul public al municipiului Timişoara implică adoptarea, în prealabil, a unei hotărâri de guvern în acest sens.

LĂSAȚI UN MESAJ