DISTRIBUIȚI

Universitatea de Vest Timișoara se poată lăuda cu un loc fruntaș în țară, în ceea ce privește vizibilitatea paginilor sale de Internet, impactul acestora, dar și volumul conținut web. În ierarhia Webometrics, UVT se află pe locul 5 la nivel național, din 101 instituții de învățământ superior evaluate.

La nivel european, Universitatea de Vest din Timișoara este pe locul 535, iar la nivel mondial, pe 1484, dintr-un total de 28.000 de universități evaluate. ”Universitatea de Vest din Timișoara și-a orientat strategia spre comunicarea new-media și online, devenind din ce în ce mai adaptată noilor tendințe ale accesului liber la informaţii şi transparenței. Plasarea UVT în noul ranking Webometrics subliniază tocmai succesul acestei strategii, una adaptată noilor generații de tineri, pentru care comunicarea e facilitată cu preponderență de noile instrumente online”, a declarat rectorul Marilen Pirtea.

Rankingul Webometrics se întocmește de două ori pe an, cu date colectate în ianuarie și iulie. Clasamentul se face din 2004, de către Cybermetrics Lab (Spanish National Research Council, CSIC)  din Spania. Ierarhia ține cont de patru indicatori: prezența, conform paginilor găsite cu motorul de căutare Google, vizibilitatea, adică numărul de rețele externe care generează backlink spre siteurile universităților, Opennes sau transparența, adică numărul de citări ale autorilor de top în funcție de sursă, dar Excellence, cu referire la cele mai citate lucrări din domeniu, din ultimii cinci ani.

Scorul Webometrics e să motiveze universitățile să își reflecte cât mai mult activitatea în online. Dacă poziția din top a unei universități e mai scăzută ca la rankingul anterior, conform nivelului de excelentă academică, conducerea instituției de învățământ superior ar trebui să reconsidere politica web.

foto: tion.ro

LĂSAȚI UN MESAJ