Partidul Mișcarea Populară Timiș privește cu surprindere eventuala prezență a premierului Victor Ponta la Nădlac în vederea inaugurării a doar 10 kilometri de autostradă.
Mulți români călătoresc în aceste zile de concediu pe drumurile țării visând la cei 962 de kilometri cât însumau autostrăzile pe care Victor Ponta le promitea în programul cu care USL a câştigat alegerile în 2012.
România are în acest moment circa 690 de kilometri funcționali de autostradă. În ultimii 3 ani nu putem să nu remarcăm faptul că Guvernul Ponta se pricepe mai mult să inaugureze decât să realizeze, să construiască efectiv autostrăzi. Din cei 962 de kilometri promiși, Guvernul Ponta a realizat doar 162 kilometri în cei trei ani de guvernare.
Trebuie menționat că acesti kilometri fac parte din proiecte contractate de guvernele anterioare, întrucât în cei trei ani de guvernare Ponta nu s-a contractat niciun proiect nou de autostradă.
Vă amintiți cum promitea Dan Șova, marele ministru al „proiectelor naționale” grandioase, că se mută cu cortul pe șantier până când este finalizată autostrada Ploiești – Brașov? În acest an am aflat că această autostradă nu se va mai face.
Lipsa unei legături rutiere directe, pe autostradă, cu Europa este principala frână a dezvoltării economice.
Degeaba inaugurăm cu fast 10 kilometri de autostradă care se unesc cu cei 1300 de km construiți în Ungaria. Camioanele și mașinile petrec ore în șir în cozile interminabile de pe Valea Oltului. Degeaba s-a construit autostradă Sibiu-Deva, dacă încă nu avem măcar o a trecere cât de cât civilizată peste Carpați.
,,Ce alții realizează, Ponta inaugurează! Înainte de a veni mândru să taie panglici la inaugurarea a 10 km de autostradă, premierul României ar trebui să ne dea niște explicații în contextul în care: Timişoara-Lugoj, lot 2, este realizat? Răspunsul este Nu. Lugoj-Deva, lot 3, realizat? Nu! Este abia la început. Lotul 4 Lugoj-Deva, este gata? Nu! Lugoj-Deva, lot 2? Nici nu se vede. La ce nivel este finalizarea autostrăzii București-Arad, promisă în 2012?
Întrebările legate de marile realizări pe infrastructură ale guvernării Ponta pot continua. Mai trebuie să amintim de finalizarea autostrăzii Transilvania, finalizarea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti-Braşov (tronsonul Braşov-Predeal- Comarnic), dar şi demararea proiectului autostrăzii de sud Bucureşti-Alexandria-Craiova-Drobeta-Tr Severin-Timişoara? Pe lângă acestea se adaugă promisiunile demarării proiectului autostrăzii vest-est Tg. Mureş-Iaşi (Ungheni). Răspunsul la toate aceste întrebări este clar: ZERO kilometri. Ponta nu a fost capabil să inaugureze decât ce au început să construiască cei din guvernările anterioare. Ministrii săi s-au dovedit mai degrabă pricepuți să deseneze autostrăzi pe hârtie decât să gestioneze responsabil realizarea unei infrastructuri rutiere care ar reprezenta în fapt unul din pilonii principali ai dezvoltării economice a acestei țări” spune av. Roxana Iliescu, președinte PMP Timiș.
Măcar plecam la Budapesta dacă la București nu se poate!!!