Timișoara a devenit capitala europeană a culturii în acest an, dar Aeroportul Internațional ”Traian Vuia” nu a beneficiat de niciun avantaj din acest lucru. Destinațiile sunt în continuare puține, iar dacă privim la ceea ce au porțile aeriene din Cluj-Napoca sau Iași, vedem că situația din Banat, care se tot laudă cu turismul de business, e rușinoasă.

Degeaba se tot laudă conducerea cu investiții sau defibrilatoare, căci la cel mai important capitol, destinațiile, Timișoara stă extrem de slab! Sunt 17 destinații, dintre care internă este doar cea din București. Ca să nu mai spunem că din Timișoara se aterizează doar pe aeroporturile ”low-cost” ale marilor capitale europene, în timp ce la Cluj, lucrurile stau altfel. Din Ghiroda se poate ateriza doar pe Beauvais, aeroportul secundar al Parisului, în timp ce de la Cluj există și posibilitatea de a ateriza pe Charles de Gaulle. În plus, din Ardeal există și cursă pentru Lyon, în zona de sud a Franței. Ca să rămânem în ”zonă”, pentru Belgia, din ambele orașe se poate ajunge la Bruxelles.

În ceea ce privește Marea Britanie, de la Timișoara se aterizează doar la Luton. De la Cluj se poate ateriza și pe Stansted, lângă Londra, dar și la Birmingham sau Doncaster Sheffield, destinație ce a existat și la Timișoara. Clujenii au și firească cursa de Dublmi, dar pot ajunge și în Olanda cu avionul, atât la Amsterdam, cât și la Eindhoven. De asemenea, există zbor de Vienă, desființat la Timișoara, pentru Basel,  Varșovia, dar și Malmo, pentru a ajunge în Suedia, sau Istanbul, destinație despre care politicienii din Timiș ne tot „amenință” că o vom avea și noi de un an de zile. În plus, Clujul are cursa de Tel-Aviv, pe care Banatul a pierdut-o în perioada pandemiei.

În ceea ce privește cursele regulate de Italia, cele două aeroporturi au aceleași destinații: Bari, Bologna, Bergamo (lângă Milano), Roma și Veneția. Iar dacă din Timișoara se poate ajunge în Spania doar în Madrid, Barcelona și Valencia, Clujul le are în plus pe Zaragoza, Malaga și Alicante tot anul, dar și zbor direct de Lisabona. În Dortmund, Karlsruhe, Frankfurt și Memmingen se poate ajunge de pe ambele aeroporturi, dar Clujul mai are în plus alte patru destinații germane: Berlin, Koln, Munchen și Nurnberg.

Singura cursă permanentă care există la ”Traian Vuia” și nu o regăsim la Cluj e cea pentru insula îndrăgoostiților din Grecia, Santorini. În schimb, din Ardeal, ajungi în ”Insual Afroditei” (Cipru), la Larnaca, tot anul. Ca și curse-charter, ambele orașe au zbor spre Antalya, Tunisia, Hurghada (Egipt) și insulele grecești Creta, Rhodos, Skiathos și Creta. De la Timișoara se poate ajunge și în Corfu, în timp ce clujenii au zbor către Zakynthos, dar și către Burgas, în Bulgaria, Palma de Mallorca și Catania. Avantaj net pentru Cluj! De asemenea, există zbor pentru Constanța.

Și dacă ne raportăm și la Iași, Timișoara stă tot prost. Față de noi și Cluj, în 2022, Iașul a avut zbor pentru Liverpool, dar și zboruri pentru Danemrca, la Billund (dispărut din Banat) și Copenhaga (zbor introdus în 13 decembrie). În aceeași dată s-a introdus și cursa de Basel. Din Moldova se poate zbura direct și la Viena, Larnaca, Eindhoven sau Dublin, dar există și cursa tot anul pentrr Catania, dar și zbor direct pentru Torino, ceea ce nu există nici la Cluj. Alte destinații sunt Barcelona, Madrid, Bari, Roma, Bergamo, Bologna, Veneția, Londra, Paris, Bruxelles, Memmingen sau Dortmund. Ieșenii stau mai prost la chartere, cu zbord doar pentru Creta, în Grecia, anul trecut.

De notat că în lumea aeronavelor, destinațiile și zborurile noi se anunță cel puțin cu trei luni înainte. Timișoara a ”aflat” pe final de an doar că rămâne fără operatorul Ryaniar de la final de martie, ceea ce înseamnă că, deși unele destinații nu dispar, dar rămân cu un singur operator. Alte vești nu sunt, deși se tot bate monedă de curse spre Istanbul, Berlin sau Olanda. Rămâne de văzut dacă pentru sezonul estival va fi ceva nou!

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ