Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Timiş face cunoscute condiţiile legate de găsirea unui loc de muncă şi obţinerea indemnizaţiei de şomaj pentru absolvenţi.
AJOFM Timiş acordă sprijin dacă în termen de 60 de zile de la data absolvirii persoana vizată nu se înregistrează la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă din raza de domiciliu sau reşedinţă. Dacă data absolvirii este data de întâi a lunii următoare celei înscrise pe diplomă sau, după caz, pe certificatul de studii eliberat de către instituţia de învăţământ, dacă în cuprinsul acestora nu se specifică în mod expres o anumită dată de absolvire, de asemenea intervine agenția.
Documente necesare înscrierii la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă din raza de domiciliu sau reşedinţă: actul de identitate – original şi copie; certificat de naştere – original şi copie; actul de absolvire a formei de învăţământ respective (adeverinţă din care să rezulte data absolvirii) – original şi copie; adeverinţă medicală, obţinută de la medicul de familie, din care să rezulte că este apt de muncă ori că are eventuale restricţii medicale; un dosar plic.
După înscriere tinerii pot beneficia de: informare şi consiliere profesională (sprijin pentru întocmirea unui CV, pregătirea pentru interviul de angajare); medierea pentru identificarea unui loc de muncă (găsirea locului de muncă potrivit din lista cu Locurile de Muncă Vacante); formare profesională gratuită (cursuri de pregătire profesională pentru creşterea accesului pe piaţa muncii); indemnizaţie de şomaj.
Mai multe informaţii pe www.timis.anofm.ro şi la punctele de lucru din Timişoara, Lugoj, Buziaş, Făget, Sânnicolau Mare.