Probabil a sesizat și Dominic Fritz că mulți timișoreni i se plâng pe pagina sa de Facebook de frecvența redusă a circulației mijloacelor de transport în comun din urbe, una mult sub a altor orașe de mărime similară. Primarul spune că au început să se achite din datoriile Societății de Transport Public Timișoara și viitorul va suna mai bine.

S-au cumpărat și se vor tot cumpăra mijloace de transport moderne, dar edilul știe că asta nu e destul. ”Există probleme sistematice, vorbim de o subfinanțare cronică, de angajări pe criterii îndoielnice, o oarecare încilnație a managementului spre tertipuri financiare pentru a evita plata taxelor și impozitelor. Toate acestea au făcut ca STPT să acumuleze datorii mari. La sfârșitul anului trecut ajunsesem la 114 milioane de lei. În august 2020 s-a făcut on contract de delegare a seriviciilor care a fost ambiguu, o formă fără fond. Este vorba de contractul încheiat între SMTT și STPT. Noi avem acum șansa să readucem STPT pe o fundație solidă. A fost o relație toxică între cei doi directori, în baza unui contract ambiguu, iar fiecare parte a interpretat altfel ce subvenții și compensații trebuie plătite”, a declara primarul.

Primăria a redus numărul posturi de la Societatatea Municipală de Transport Timișoara, de la 64 la 21. Nu erau toate ocupate, astfel că 11 persoane au fost date afară. De asemenea, contractul dintre SMTT și STPT a fost refăcut, cu ajutorul BERD. Se monitorizează mult mai atent combustibilul chetuit. ”În 2021, avem o estimare că 30% am avut supra-consum de combustibil”, a spus Dominic Fritz. De asemenea, se va moderniza sistemul de e-ticketing, care monitoriează și numărul de călători. STPT ar mai avea de încasat de la SMTT 23 de milioane de lei, dintre care 21 aferente Timișoarei și alte 2 pentru alte localități unde există cursă ce o leagă de capitala Banatului.

Fritz spune că se vor șterge din datorii. ”Există din 2019 OUG 6, prin care pot fi radiate o parte considerabilă din datoriile istorice ale unor companii. Intenția noastrăe ste să ne folosim de această posibilitate. O parte din datorii trebuie achitate cu banii jos, ca apoi, 30-50% să fie șterse de ANAF. Din 52 de milioane de lei, 37 deja s-au plătit. Sunt datorii istorice, săptămâna trecutî am virat 21 de milioane de lei. Când datoriile vor fi plătit, STPT va mai scăpa de o parte din datorii”, a mai spus Fritz. Edilul spune că datoriile rămase se vor reeșalona pe 7 ani.

În perioada următoare va urma concursul de director la STPT. Fritz a declarat că nu știe câți candidați s-au înscris.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ